Editorial

Rok 2010 ve světě Lamborghini

Rok 2010 je už skoro za námi. Byl pro automobilku Lamborghini úspěšný, nebo se raději máme těšit na léta budoucí? Pojďte si s námi projít všechny důležité momenty tohoto roku.

Únor byl ve znamení nové reklamní kampaně, nazvané A part of the Italy. Automobilka fotografiemi ukazuje, že je součástí italského ducha. V tomto měsíci vzniklo i jubilejní Murciélago s pořadovým číslem 4.000, kterým se stala verze LP670-4 SuperVeloce. Oranžový exemplář byl určen pro čínského zákazníka.

V březnu jsme na Ženevském autosalonu poznali vzhled Gallarda LP570-4 Superleggera, delší dobu očekávané odlehčené verze. Nový model se proti předchozí Superleggeře živějším motorem a nižšími emisemi.

Měsíc nato jsme poznali Murciélago LP670-4 SuperVeloce China Limited Edition, limitovanou edici, výhradně určenou pro Čínu. V době, kdy Evropu postihnul výbuch islandské sopky Eyjafjallajökull, připodobnila továrna oranžový pruh na kapotě vozu k barvě lávy. Bohužel krátce nato byl jeden z 10 vyrobených exemplářů nabourán na mokré silnici.

V květnu se čeští fanoušci těšili na závodní víkend seriálu Lamborghini Blancpain Super Trofeo, který pořádal brněnský Masarykův okruh. Na počátku prvního víkendového závodu se však odehrála nejhorší havárie v historii tohoto seriálu. Žluté Gallardo Super Trofeo, řízené Giorgiem Bartoccim ze stáje MIK Corse, dostalo na osychající trati smyk a vlétlo do bariéry. Záběry z následujícího požáru závodního automobilu jistě netřeba připomínat. Giorgio Bartocci byl s popáleninami a zlomeninami transportován do domovské Itálie. Brněnský víkend byl ihned ukončen.

Díky hrůzostrašně vypadající havárii se pozapomnělo na to, že jsme jako jedni z prvních českých médií mohli vyfotit Gallardo LP550-2 Valentino Balboni a Gallardo LP570-4 Superleggera. Podařilo se nám to jen díky personálu českého oficiálního zastoupení Lamborghini Praha.

Květen byl i definitivním koncem pro model Murciélago. 4.099. kus bylo Murciélago LP670-4 SuperVeloce v oranžovém laku Arancio Atlas a velkým křídlem pro švýcarského zákazníka.

Začátek léta byl ve znamení dalšího jubilea, z výrobní linky sjelo Gallardo s pořadovým číslem 10.000. Slavnostním vozem byl model LP560-4 ve žlutém laku Giallo Midas s černým interiérem, opět pro zákazníka z Číny.

Během prázdnin jsme také navštívili Monako a závod šampionátu Lamborghini Blancpain Super Trofeo na maďarském okruhu Hungarioring.

V polovině roku jsme se dozvěděli, že Sant‘ Agaty vyjelo 674 aut, což je méně než o rok dřív, kdy se prodalo 825 automobilů s býkem ve znaku. V téže době dokončil koncern Volkswagen nákup akcií studia Italdesign. Vedením nad studiem se stalo právě Lamborghini. Naváže tak Italdesign na koncepty Calá a Marco Polo?

Na začátku školního roku pořádal Mostecký autodrom akci nazvanou Lamborghini Roadshow. České zastoupení italské automobilky tu prezentovalo model Gallardo LP570-4 Superleggera. Vedle něj se v zázemí okruhu ukázaly Murciélago LP640, Gallardo Spyder a Gallardo LP560-4 v provedení kupé i Spyder.

Na konci sezony letošního ročníku Super Trofea, kterou vyhráli Ital Mirko Venturi (profesionálové), Eugenio Amos (piloti-gentlemani) a tým Black Bull Swiss Racing, byla odhalena další limitovaná edice. Gallardo LP570-4 Blancpain Edition bylo věnováno na počest této závodní série.

Před autosalonem v Paříži nás automobilka dlouho napínala teaserami auta, které následně odhalila. Paříž ovládl karbon, šestý element, v podobě konceptu Sesto Elemento. Dodnes se vedou spory o tom, jestli se vůz vážící 999 kilo dostane do sériové výroby.

Na autoshow v Los Angeles se pak ukázala Superleggera Spyder, tedy pardon, LP570-4 Spyder Performante.

Konec roku už byl zcela ve znamení budoucnosti automobilky. Internetem postupně začaly kolovat informace, nejprve neoficiální, posléze i oficiální, o nástupci Murciélaga, takzvaném Lamborghini LP700-4. Vůz se 700 koni pojede podle oficiálních tabulek až 350 km/h.

Takový byl rok 2010 ve světě vozů Lamborghini. Myslíte si, že byl úspěšný, nebo se raději máme těšit na ten příští? Posuďte sami, velkým tématem roku 2011 bude zajisté zcela nový býk, Lamborghini LP700-4.

Jeden myslel na “Rok 2010 ve světě Lamborghini

  • Přátelé, příznivci, pozůstalí. Před nedávnem nás opustily vlastně dvě legendy. Jednou z nich byla ikona supersportů, ikona rychlosti, ikona ikon totiž Lamborghini Murcielago. Tento velkolepý stroj který odešel s řevem extrémní verze LP670-4 SV je pryč. S ním odešlo i jeho srdce. Motor V12 který zažehl revoluci. Léty sbírání zkušeností, vylepšování s námi byl již od první Miury. Jeho neuvěřitelně lineární zátah a mocný výkon dali charakter všem jeho slavným nástupcům. Countach, Diablo i Murcielago byli poháněni vášní těchto motorů. Je až neuvěřitelné jak dlouho nám svým zvukem vyvolával uvnitř duše pocit síly a radosti. Tak jako všichni slavní býci měli neuvěřitelný charakter a duši, stejně tak úžasné bylo jejich srdce.

    Prosil bych nás, všechny kteří si jsme vědomi jaké 2 legendy nás opustili a není nám tato tragédie lhostejná, o 2 minuty které v duši jim věnujeme..

    Jinak parádní článek. rád bych se jen zeptal jestli Lamborghini Roadshow byla přístupná veřejnosti? A pokud ano, tak bude se opakovat i v roce 2011 (příp. kdy?).

    Díky

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..