HistorieNovinky

Předchůdce Miury: Lamborghini od Giugiara

Server Car Design News zjistil, že Giorgetto Giugiaro byl jedním z designérů, kteří v šedesátých letech měli navrhnout tvary budoucího vozu nové automobilky Lamborghini. Návrhy zůstaly jen na papíře, v roce 2008 však Giugiarův syn Fabrizio automobil postavil jako dárek k sedmdesátým narozeninám svého otce.

Podle serveru Car Design News se tento koncept měl stát prvním sériově vyráběným Lamborghini. Ferruccio Lamborghini v té době oslovil několik designérských středisek (Pininfarina, Ghia, Vignale, Michelotti nebo Bertone), nakonec dal ale přednost práci Franca Scaglioneho, podle jehož návrhu vzniklo první Lamborghini 350 GTV. Lamborghini v této době chtěl postavit ten nejlepší vůz typu gran turismo na světě, nejlépe mu k tomuto titulu seděla právě práce Scaglioneho.

Jak je ale nyní patrné, Giorgetto Giugiaro, tehdy pracující ve studiu Bertone, v první polovině šedesátých let předběhl dobu, když navrhl Lamborghini s motorem umístěným uprostřed.

Automobilka Lamborghini si s myšlenkou motoru uprostřed pohrávala až později. Nejdříve takový vůz ve svém volném čase začali stavět konstruktéři Lamborghini, Gian Paolo Dallara a Paolo Stanzani spolu s testovacím jezdcem Bobem Wallacem, kteří se inspirovali závodním Fordem GT40. Ferruccio Lamborghini se nechal jejich nadšením unést a nakonec dal stavbě zelenou.

Sériový automobil už navrhovalo studio Bertone v čele s mladým designérem Marcellem Gandinim, z jehož návrhu vznikly ladné křivky supersportu Miura.

Jak je nyní patrné, Miura mohla vzniknout o několik let dříve a s jinými tvary. Celá věc je o to pikantnější, že Giugiaro kdysi prohlásil, že Lamborghini s motorem uprostřed mu Gandini ukradl. Zdá se, že italský designér mluvil pravdu.

Lamborghini od Giugiara zůstalo od počátku šedesátých let jen na papíře, v roce 2008 však jeho skici objevil Fabrizio Giugiaro, Giugiarův syn, který se automobil rozhodl postavit jako dárek k sedmdesátým narozeninám svého otce. Původní návrhy nebyly nijak pojmenovány, pouze se u nich naházela poznámka, jednoduše znějící „Lamborghini.“

Až nyní se Lamborghini od Giugiara, zhruba padesát let po svém vzniku, dostává na veřejnost a poprvé ukazuje svoji žlutou karoserii.

Giugiaro následně dlouhá léta už žádné Lamborghini nenavrhl. Až v osmdesátých letech přišel koncept Marco Polo a v roce 1995 Calà. Giugiarovo studio ItalDesign mělo postavit i budoucí Gallardo, automobilka ale dala přednost návrhu svého designéra Luca Donckerwolkeho.

Zdroj: Car Design News

Foto: Jon Winding-Sørensen

 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..