HistorieVideo

Calà: jak mělo vypadat babylambo

Automobilka Lamborghini prožívá v devadesátých letech jedno ze svých horších období. Vlastníci z Indonésie a Malajsie nemají zkušenosti s vedením továrny na výrobu supersportů, kvalita zpracování a počty prodaných kusů klesají. Přesto v roce 1995 vzniká zajímavý koncept, který se má stát novým babylambem a italského výrobce zachránit.

V roce 1995 se na Ženevském autosalonu představuje Lamborghini Calà z pera slavného Giorgetta Giugara. Žlutý koncept se již brzy má stát druhou modelovou řadou vedle většího a silnějšího Diabla. Nástupce Urraca, Silhouette a Jalpy má být novým babylambem, výsledkem několikaleté práce na projektu P140.

Automobil pohání uprostřed uložený desetiválec, s jehož vývojem pomáhala automobilka Audi. Motor vyvíjí 400 koní, které vůz katapultují až na maximální rychlost 289 km/h, zrychlení z nuly na sto trvá rovných 5 s. Převodovka je šestistupňová manuální, všechen výkon je posílán na zadní kola.

Křivky vozu mohou dnes vypadat prazvláštně, možná proto, že na ně měli vliv asijští majitelé. Calà je targou tak, jako její přímá předchůdkyně Jalpa. Část střešních panelů je skleněná kvůli prosvětlení interiéru, samotné panely se mohou uložit za sedadla posádky. Stejný nápad jako u Jalpy a Silhouette…

Kokpit konceptu kombinuje kůži a semiš v barvě červeného vína (alespoň podle slov designérů), chromovaná řadicí páka disponuje tradiční otevřenou kulisou. Sedadla pasažérů obstarala firma Recaro a obě jsou vybavena airbagem.

V polovině devadesátých letech se zdálo, že se Calà brzy ukáže v sériové výrobě. I kvůli tomu si vůz vyzkoušeli i někteří novináři. Po převzetí Lamborghini automobilkou Audi bylo ale všem plánům konec. Nové vedení zastavilo vývoj a dalo pokyn ke stavbě nového vozu. Z tohoto projektu následně vzniklo úspěšné Gallardo. To už je ale jiný příběh…

Foto: Italdesign

Jeden myslel na “Calà: jak mělo vypadat babylambo

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..