Gian Paolo Dallara

Gian Paolo Dallara byl dalším zaměstnancem Lamborghini v jeho počátcích. Mladý Ital z Parmy patřil do skupinky, pracující z čiré radosti. Spolu se Stanzanim, Wallacem a Gandinim vytvářel legendární Miuru.

Gian Paolo Dallara (někdy také Gianpaolo Dallara) se narodil 16. listopadu 1936 v italské Parmě. Vystudoval polytechnickou univerzitu v Miláně se zaměřením na letecký design, kterou absolvoval v roce 1959. Po ukončení studia začal pracovat u Ferrari, ale již po roce se stěhuje k Maserati. V roce 1963 začíná spolupracovat s nově vzniklou automobilkou Lamborghini. V ní zastával funkci hlavního inženýra.

Na pozici hlavního inženýra se zaměřil na vývoj šasi, spolu s Paolem Stanzanim začal vyvíjet koncept automobilu s uprostřed uloženým motorem. Tato radikální koncepce byla inspirována závodním Fordem GT40, které v závodech v Le Mans porážel Ferrari.

Neobvyklá koncepce se majiteli automobilky Ferrucciovi Lamborghinimu zalíbila a nic nebránilo tomu, aby dal zelenou tomuto projektu. K dvojici mladých inženýrů se připojil Marcello Gandini, který navrhl karoserii nově vznikajícího vozu, a Bob Wallace, který automobil testoval. Díky tomuto mladému týmu v roce 1966 vznikla Miura.

Gian Paolo Dallara pracoval u Lamborghini do konce šedesátých let. Zabýval se také stavbou Espady a upravení zavěšení u Countache.

V roce 1972 si Dallara založil vlastní firmu Dallara Automobili, která pomáhá stavět závodní automobily. Dallara spolupracoval hlavně se stájemi, závodícími ve formulových šampionátech. Společnost Dallara Automobili pomáhala stavět vozy Williams, či BAR.

Dallara Automobili funguje i v novém miléniu. Vedle stavby závodních automobilů společnost pomáhala postavit i sériové KTM X-Bow. Dokonce oživila spolupráci svého zakladatele s Lamborghini. Dallara se totiž podílela na vývoji aerodynamiky pro závodní verze Huracánu.

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.