Lidé

Walter Wolf

Kanadský majitel olejářského impéria a manažer závodní stáje, jezdící šampionát formule 1 v sedmdesátých letech, Walter Wolf na první pohled nepatří mezi důležité osobnosti historie automobilky Lamborghini. Můžete ho chápat jen jako bohatého zákazníka, který si jednoho dne koupil Countach, ale také jako postavu, která tento model v mnohém ovlivnila.

Walter Wolf se narodil 5. října 1939 v rakouském Grazu do rakousko-slovinské rodiny. Jeho mládí bylo plné cestování, po anšlusu Rakouska se rodina přestěhovala do Mariboru v tehdejší Jugoslávii, odkud v roce 1959 emigrovala do Západního Německa a konečně, v roce 1958, do Kanady.

V zemi javorového listu se Wolf stal uznávaným manažerem, jeho jmění pocházelo hlavně z těžby ropy v Severním moři. V polovině 70. let započala jeho pouť ve Formuli 1, nejprve pomáhal týmu Franka Williamse, později si založil Walter Wolf Racing, se kterým dokázal vyhrát tři velké ceny.

Se jménem kanadského podnikatele je osud automobilky spojen od nástupu modelu Countach na trh. Wolf si klínovitý supersport oblíbil, nejprve si objednal bílý exemplář, později přikoupil další tři.

V roce 1974 si kupuje červený Countach LP400, už upravený na míru podle potřeb nového majitele. Wolf si objednal speciální pětilitrový motor a široké pneumatiky Pirelli P7, díky kterým musely být upraveny podběhy vozu. Na zádi červeného Countache se vyjímal nastavitelný spoiler. Zvláštností se stal i volant z monopostů Formule 1, dvojitá spojka a větší kotoučové brzdy AP.

Další Countach Waltera Wolfa pochází z roku 1976 a byl vybaven totožně s předchozím červeným. Jeho lak byl tentokrát modrý, doplněný kanadskými symboly na karoserii. Nakonec ale modrý exemplář zůstal v majetku automobilky.

Třetím speciálním Countachem byl vlastně první prototyp verze Countach LP400 S. Tmavě modrý vůz byl představen v roce 1978 v Ženevě, jako Countach LP400 S. Na výstavišti však nedisponoval přítlačným křídlem, tak typickým pro tuto verzi.

Díky Wolfovi našel Countach svojí pravou tvář. Širší pneumatiky znamenaly mohutné blatníky a agresivnější výraz vozu, který ještě umocňovalo mohutné přítlačné křídlo.

Walter Wolf si vedle personalizace Countache mohl dovolit objednat i Miuru SV, byť se už tři roky nevyráběla. Automobilka prostě postavila další automobil ze zbylých náhradních dílů. Náš zákazník, náš pán v té nejryzejší podobě. Udělalo by Lamborghini něco takového i dnes?

Foto: Lamborghini Cars + archiv

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..