Novinky

Nová Lamborghini bez manuálu?

Podle nejnovějších zpráv se zdá, že automobilka Lamborghini bude následovat svého konkurenta z Maranella a pro budoucí vozy přestane nabízet manuální převodovku. Vyplynulo to z rozhovoru s Mauriziem Reggianim, vedoucím vývoje a výzkumu, pro magazín Car and Driver.

Maurizio Reggiani se rozpovídal o budoucnosti automobilky a sdělil několik informací, které jsou již několik měsíců známy. Budoucí modely automobilky budou lehčí, efektnější a ekologičtější. S těmito vlastnostmi přijde hlavně lepší ovladatelnost a zrychlení na úkor maximální rychlosti.

Reggiani zopakoval, že při vývoji nových automobilů je v první řadě kladen důraz na jejich design, dále na ovládání, zrychlení a maximální rychlost. Lamborghini si uvědomilo, že zákazníci nemají moc možností, kde využít rychlosti nad 300 km/h, zatímco zrychlení použijí takřka kdekoliv.

V dalších letech budou Lamborghini ještě ekologičtější, nynější dvacetiprocentní úspora se má zlepšit ještě o dalších patnáct procent. Nejdůležitější technologií v tomto oboru je použití přímého vstřikování, “Iniezione Diretta Stratificata,” pro Gallardo LP560-4, které by se mělo v budoucnu objevit i v nástupci dvanáctiválcového Murciélaga.

Vedoucí vývoje a výzkumu dále uvedl, že automobilka zamýšlí použít systém umožňující vypnout až polovinu válců v motoru nebo stop-start systémy. Uvažuje se i nad možností tankování biopaliv a nad vývojem hybridních systémů.

Na konci rozhovoru se Reggiani zmínil, že Lamborghini bude pravděpodobně následovat Ferrari a nenabídne manuální převodovku pro budoucí vozy. „V současné době vyrobíme jen asi 5% automobilů s manuálem,“ vysvětlil Reggiani. Nová Lamborghini tak budou zřejmě vybaveny novou verzí sekvenční převodovky e-gear, a ne dvouspojkovou převodovkou, jako Ferrari nebo Porsche. Podle Reggianiho jsou tyto převodovky mnohem těžší než e-gear. Doufejme, že konkurence Lamborghini neuteče.

Foto: Gallardo LP570-4 Superleggera, možná poslední nový model Lamborghini, u kterého si můžete objednat manuální převodovku.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..