Lamborghini Miura SV
Lamborghini Miura SV je označovaná za vrcholnou verzi tohoto modelu, jež automobilce zaručil slávu. Oproti verzi Miura S dostala silnější motor a pozměněný design. Původně měla být jen doplněním nabídky, nakonec však Miuru S díky prodejnímu úspěchu postupně nahradila. Zkratka SV znamená Spinto Veloce, tedy superrychlý.
Poznávacím znakem verze se staly chybějící tzv. „oční řasy“, mřížky u předních světlometů. byly však složité na montáž, a tak Ferruccio Lamborghini v rámci snahy o zjednodušení výroby vozu rozhodl o jejich zrušení. Proti Miuře S se lišila také grafika koncových světel, zadní blatníky pak kvůli rozšířenému rozchodu koly byly širší.
Miura SV se dočkala rovněž vylepšené techniky, zahrnující vedle zvýšení výkonu pohonné jednotky i zpevnění šasi. Upravené zavěšení kol dále vylepšilo jízdní vlastnosti. Postupem doby se pak Miura SV dočkala také oddělení mazacích systémů pro převodovku a motor.
Poslední exemplář Miura SV byl předán 15. ledna 1973 synovi výrobce automobilů Ferdinanda Innocentiho. V roce 1975 ale vznikl ještě jeden exemplář sestavený z náhradních dílů, pro kanadského podnikatele Waltera Wolfa.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Miura P400 SpintoVeloce
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 1971-1972
Počet vyrobených kusů: 150
Debut: březen 1971, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 385 koní
Točivý moment: 400 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální s přímým řazením, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: GR70-VR15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4390 mm
Šířka: 1780 mm
Rozvor: 2504 mm
Výška: 1100 mm
Hmotnost: 1245 Kg
Objem nádrže: 90 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,5s
Maximální rychlost: 300? km/h
Cena nového vozu: 21 000 dollarů (1972)
Současná hodnota vozu: 649 750 Euro (léto 2009)