Novinky

Poslední Murciélago – 4099. kus

Přestože poslední Murciélago sjelo z výrobní linky 11. května, automobilka Lamborghini až dnes oslavila konec produkce tohoto slavného vozu. Od roku 2001 vyjelo ze Sant‘ Agaty 4099 exemplářů Murciélaga.

Posledním vyrobeným Murciélagem se stala verze LP670-4 Super Veloce v oranžovém laku Arancio Atlas a velkým křídlem pro švýcarského zákazníka. Vůz s výrobním číslem 4099 vyjel z továrny v Sant‘ Agatě na symbolickou „poslední cestu“ v obklopení dalších dvanáctiválcových Lamborghini, doprovod mu dělaly modely 350 GT, Miura, Countach a Diablo.

“Téměř deset let bylo Murciélago ikonou naší automobilky a ikonou velice úspěšnou. Ztělesňovalo čistokrevnost a ryzí hodnoty značky Lamborghini, a i proto se stalo legendou světa supersportů,“ říká Stephan Winkelmann, prezident a generální ředitel automobilky. Dodal, že konec Murciélaga ale není konec pro Lamborghini. „V roce 2011 uděláme významný krok do budoucnosti díky nástupci Murciélaga. Ten se bude vyznačovat inovativní technikou a ohromujícím designem,“ doplnil Winkelmann.

Murciélago pokračovalo v trendu svých předchůdců. V roce 2001 vjelo na trh jako nástupce Diabla, Countache a Miury. Během devíti let bylo vyrobeno několik forem, zmiňme Murciélago Roadster, Murciélago 40th Anniversary a závodní Murciélago R-GT. V roce 2006 byla vlajková loď automobilky modernizována ve formě Murciélaga LP640. Vůbec poslední verzí se stalo odlehčené Murciélago LP670-4 SV a odvozená edice pro Čínu – LP670-4 SV China Limited Edition. Na základu tohoto auta bylo postavené i závodní LP670 R-SV.

Lamborghini Murciélago je s 4099 vyrobenými kusy nejúspěšnějším dvanáctiválcovým modelem, vyrobeným v Sant‘ Agatě. Automobili Lamborghini je ale připraveno otevřít novou kapitolu a přivítat novou automobilovou legendu. Těšíte se na ni?

Jeden myslel na “Poslední Murciélago – 4099. kus

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..