Novinky

V12 je podmínkou, V10 nikoliv, říká šéf vývoje

Lamborghini už čile pracuje na nové generaci supersportů, nástupcích Huracánu a Aventadoru. Šéf výzkumu a vývoje v Lamborghini Maurizio Reggiani opět zopakoval, že vidlicový dvanáctiválec pro budoucí vlajkovou loď značky je nutnost. V případě desetiválce pro příští baby lambo však Reggiani tak zásadový není.

„V10 je pro značku aktuálně fundamentální, ale je to něco méně strategického pro nás. Když se podíváte do minulosti, měli jsme V8, byť ne pro vrcholný model. Nicméně nebudu mít problém říci, že Huracán může být vybaven jiným typem motoru v budoucí generaci,“ řekl šéf vývoje Lamborghini v rozhovoru pro magazín Automobile.

Naznačil tak, že nástupce Huracánu může dostat dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, jak se mnohdy v poslední době spekuluje. Taková jednotka projde emisními normami zkrátka jednodušeji než současný atmosférický vidlicový desetiválec z Huracánu, který pamatuje už doby Gallarda. A to přestože se u nového baby lamba počítá s plug-in hybridním pohonem.

To o budoucnost vidlicového dvanáctiválce se bát nemusíme, byť Reggiani přiznává, že budoucí emisní normy, přezdívané Euro 7, budou oříšek, aby je Lamborghini takovým motorem splnilo. Problém prý nebude ani tak splnění emisních norem, jako zachování výkonu. Právě to je primární úkol vývojářů Lamborghini. Řešení však podle Reggianiho existuje, ať už vstřikování vody nebo vyspělejší systém přímého vstřikování. Možností jsou i superkapacitory použité v modelu Sián.

„Jsme přesvědčeni, že špičková řada našich produktů musí zůstat u V12. Na tomto trhu nemůžeme odstranit naši DNA a naše prohlášení,“ říká k tomu Reggiani.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..