Novinky

Terzo Millennio oficiálně: Supermoderní elektrické Lamborghini

Lamborghini ve spolupráci s americkou univerzitou MIT (Massachusetts Institute of Technology) představilo vizi supersportovního automobilu budoucnosti. A je to velká paráda, futuristé křivky jakoby evokovaly nadšení kdysi způsobené Countachem. Ano, tenhle prototyp je správně odvážné jako typické Lamborghini, a to přestože postrádá charakteristický spalovací motor. Tenhle prototyp je totiž poháněn elektřinou.

Terzo Millennio je v současnosti vizí ukazující vzdálenou budoucnost světa supersportů, a tak nečekejme, že by se něco z jeho detailů objevilo v blízké budoucnosti objevilo v sériové výrobě. Lamborghini s MIT nicméně na prezentované technice skutečně pracují, a tak se jí ve vzdálenější budoucnosti můžeme dočkat.

Konstruktéři každopádně projekt vzali vážně a Terzo Millennio ukazuje budoucnost superaut jak z hlediska designu, tak techniky.

Aktuálně většina automobilek nepochybuje o tom, že budoucnost aut bude v elektřině a tento směr pomocí Terza Millennia naznačuje i Lamborghini. Nový koncept používá čtyři elektromotory, umístěné přímo v kolech. To zajistí pohon všech kol, který je pro Lamborghini od devadesátých let typický, elektrická síla pak poskytne hodně výkonu a točivého momentu, který je pro značku charakteristický odjakživa.

Hlavní problém elektromobilů však setrvává v nedostatečném dojezdu, respektive nedostatečně kapacitě baterií. Proto Lamborghini přišlo s unikátní myšlenkou umístit akumulátory přímo do karoserie. Myšlenkou je navrhnout karbonovou karoserii tak, aby zároveň sloužila k uložení elektrické energie.

To však není všechno, karoserie by měla být schopná se sama opravit. Proces opravy by měl spustit systém mikrokanálů naplněných „léčebnými“ chemikáliemi, které by opravovaly trhliny ve struktuře karbonových vláken.

Zmínit musíme i design, který zůstává velice výrazný, a to přestože jeho nezbytným úkolem je nabídnout perfektní obtékání vzduchu kolem karoserie. Interiér byl zase inspirován závodními speciály.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..