Lamborghini Miura Jota
Verze Miura Jota byla postavena v jediném exempláři. Jejím tvůrcem se stal vrchní testovací jezdec Lamborghini Bob Wallace, který porušil zákaz zakladatele automobilky a postavil Lamborghini pro závodní okruhy.
Miura Jota byla prvním z děl hlavního testovacího jezdce Lamborghini, Boba Wallaceho, který v pozdějších letech postavil další radikální verze od budoucích modelů této italské automobilky. Svoje první dílo nazval Jota, to proto, že chtěl tuto Miuru nasadit do závodní skupiny J. A písmeno J se v italštině vyslovuje právě „Jota.“ Některé jiné zdroje ale tvrdí, že Bob Wallace si byl vědom zákazu závodění Lamborghini a Miuru Jotu nechtěl nikdy do závodění nasadit. Podle těchto informací byla Miura Jota pouze experimentálním automobilem, který měl ukázat, co všechno se dá zlepšit na budoucích autech.
Foto: Lamborghini Cars
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Miura JOTA
Karoserie: dvoumístné kupé
Vznik: 1970
Počet vyrobených kusů: 1
Debut: –
Designér: Marcello Gandini + Bob Wallace
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 440? koní
Točivý moment: 403 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením
Pneumatiky: závodní Dunlop/Pirelli
Zavěšení: nezávislé, rovnoběžníková ramena s vinutými pružinami, teleskopické, nastavitelné tlumiče Koni
Rozměry a hmotnost:
Délka: ?
Šířka: ?
Rozvor: 2505 mm
Výška: 1000? mm
Hmotnost: 900 kg
Objem nádrže: 120 l
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: 3,6 s
Maximální rychlost: 320? Km/h
Pingback: Miura SVJ v aukci- CzechLamborghini.cz
Pingback: Oslavy 50 let Lamborghini ve fotogalerii- CzechLamborghini.cz