Lamborghini Miura Roadster
V roce 1968 se na Bruselské automobilové výstavě objevil koncept, nad kterým žasl i Ferruccio Lamborghini. Bertone totiž postavil otevřenou verzi slavné Miury, aniž by o tom zakladatel italské automobilky věděl. Automobil neměl nikdy vzniknout v sériové verzi.
Bertone použil nové zadní světlomety, koncovky výfuku nově procházely skrze mřížku u motoru. Benátské žaluzie, které dříve kryly motorový prostor, zcela zmizely. Studio Bertone nechalo motor zcela vyčnívat, ať nad ním všichni žasnou. Nad motorem zůstala jen zpevňující část, aby se vůz tolik nekroutil. Střecha automobilu zcela chyběla, Bertone ji nikdy nevytvořilo.
Lehce pozměněný byl i interiér, kam se dostal volant z konceptu Marzal. Celý vnitřek byl vyveden v magnoliové kůži, karoserie vozu byla originálně bledě modrá. Po prodeji společnosti ILZRO byl vůz přelakován nazeleno. Později se však vůz vrátil do původní podoby.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini P400 Miura Roadster
Karoserie: dvoumístná, otevřená
Vznik: 1968
Počet vyrobených kusů: 1
Debut: 1968, Brussels Auto Show, upravená verze ZN-75: 1970, Hotel Intercontinental, Paris
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 350 koní
Točivý moment: ?
Převodovka: pětistupňová s přímým řazením, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové
Pneumatiky: HS 205-15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4370 mm
Šířka: 1760 mm
Rozvor: 2504 mm
Výška: 1050 mm
Hmotnost: 1000 kg
Objem nádrže: 90 l
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: 6,6 s
Maximální rychlost: 280 km/h