Lamborghini Urraco Prototype
Na konci šedesátých let se automobilka Lamborghini rozhodla rozšířit výrobu o další modelovou řadu. Touto řadou se mělo stát malé Lamborghini, určené pro méně movitější zákazníky.
Ferruccio Lamborghini chtěl vždy od svých vozů to nejlepší a i malý býček ze Sant‘ Agaty měl porážet konkurenci. Vedle silného osmiválcového motoru se majitel automobilky rozhodl pro koncepci čtyřmístného vozu. Design mělo opět zplodit studio Bertone.
Studio Bertone nechalo vyrobit dva odlišné prototypy, z nichž si měl majitel Lamborghini vybrat. První byl vybaven zvláštním typem předních světlometů a malými zadními bočními okénky. Druhý prototyp měl normální vyklápěcí světlomety a bohaté prosklení. Zajímavým designován prvkem byl i malý integrovaný spoiler na zádi vozu. Oba prototypy byly spojovány „benátskými žaluziemi,“ které kryly motor obou vozů. Později vznikl ještě třetí prototyp, rozeznatelný podle výklopných světlometů umístěných blíže čelnímu sklu.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini P250 Urraco Prototype
Karoserie: čtyřmístné kupé
Vznik: 1970
Počet vyrobených kusů: 3
Debut: říjen 1970, Turin Auto Show
Designér: Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec s úhlem válců 90°
Objem: 2463 ccm
Výkon: 220 koní
Točivý moment: 225 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: Michelin XWX 205 GR70 VR 14
Zavěšení: nezávislé, McPherson
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4250? mm
Šířka: 1720? mm
Rozvor: 2450? mm
Výška: 1115? mm
Hmotnost: 1100? kg
Objem nádrže: 80? l
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: 6,9? s
Maximální rychlost: 240? km/h