Lamborghini chystá hybridy, uchová tím parádní zvuk svých aut

Urus přijel s turbomotorem a také konkurence z řad konkurentů stále častěji používá přeplňované agregáty, Lamborghini však něco takového u svých supersportovních modelů neplánuje. Spíše než přeplňováním sníží emise svých aut hybridním pohonem.

Hybridního pohonu se tak patrně již dočkáme u nástupců dnešních modelů Huracán a Aventador. Kombinace elektromotoru a atmosférického motoru navíc bude mít další výhody, jak říká šéf vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani v rozhovoru pro server CarAdvice.

Zachování atmosférického motoru zachová okamžité reakce na pokyn, které přeplňování i se sebelepším turbodmychadlem nezajistí. A navíc bude uchován nádherný zvuk, který atmosférické agregáty Lamborghini nabízejí.

V této souvislosti mnohé napadne, proč tedy Urus dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec a ne třeba atmosférický desetiválec z Huracánu. Reggiani to vysvětluje odlišným charakterem tohoto modelu. V SUV je totiž potřeba vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který se hodí v terénu, zatímco u superaut potřebujete točivý motor, abyste ho při akceleraci vytáčeli a vytáčeli.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít