Lamborghini chystá hybridy, uchová tím parádní zvuk svých aut
Urus přijel s turbomotorem a také konkurence z řad konkurentů stále častěji používá přeplňované agregáty, Lamborghini však něco takového u svých supersportovních modelů neplánuje. Spíše než přeplňováním sníží emise svých aut hybridním pohonem.
Hybridního pohonu se tak patrně již dočkáme u nástupců dnešních modelů Huracán a Aventador. Kombinace elektromotoru a atmosférického motoru navíc bude mít další výhody, jak říká šéf vývoje Lamborghini Maurizio Reggiani v rozhovoru pro server CarAdvice.
Zachování atmosférického motoru zachová okamžité reakce na pokyn, které přeplňování i se sebelepším turbodmychadlem nezajistí. A navíc bude uchován nádherný zvuk, který atmosférické agregáty Lamborghini nabízejí.
V této souvislosti mnohé napadne, proč tedy Urus dostal dvakrát přeplňovaný osmiválec a ne třeba atmosférický desetiválec z Huracánu. Reggiani to vysvětluje odlišným charakterem tohoto modelu. V SUV je totiž potřeba vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, který se hodí v terénu, zatímco u superaut potřebujete točivý motor, abyste ho při akceleraci vytáčeli a vytáčeli.