Novinky

Lamborghini představilo novou laboratoř

Automobilka oficiálně představila “Automobili Lamborghini Advanced Composite Structures Laboratory” (ACSL), které se bude zabývat vývojem uhlíkových vláken pro budoucí modely značky. Tato laboratoř bude fungovat ve spolupráci s Univerzitou Washington a firmou Boeing.

Tito dva partneři jsou pro italskou automobilku velice strategičtí, oba partneři dlouhodobě pracují v oblasti letectví a kosmonautiky a Lamborghini chce některé z jejich nápadů využít i pro automobilový průmysl. Jmenovitě bude ACSL vyvíjet lehčí, silnější a všestrannější materiály pro budoucí vozy.

„Lamborghini je nadále odhodláno investovat do své budoucnosti a vývoj nových technologií, spojených s uhlíkovými kompozity, je klíčem k dosažení mnoha našich cílů,“ uvedl Stephan Winkelmann, prezident a generální ředitel Automobili Lamborghini SpA. „Lamborghini je již delší dobu ovlivněno leteckými technologiemi a spolupráce s Univerzitou Washington a společnostmi Boeing a Federal Aviation Administration povede k podpoře našich výzkumných a vývojových programů, které budou nadále určovat standard v technologii uhlíkových vláken,“ dodal.

„Partnerství mezi Univerzitou Washington a automobilkou Lamborghini naučí naše studenty pracovat na opravdových světových problémech. Doufáme, že spoluprácí našich výzkumných pracovníků a inženýrů Lamborghini vzniknou inovativní materiály pro automobilový průmysl,“ uvedl rektor univerzity Mark Emmert.

Uhlíkové vlákno je ideální pro použití v supersportovních vozech kvůli hustotě materiálu, která je mnohem nižší než u ocele. Záměna uhlíkových vláken za ocel sníží celkovou hmotnost, což znamená vedle zlepšení poměru výkon/váha, také snížení emisí oxidu uhličitého. Uhlíkové vlákno je tužší než ostatní materiály, a vytváří tak lepší ovládání. Tyto charakteristiky dokazují, že je karbon nejlepším materiálem pro tvorbu extrémních, nekompromisních a nezaměnitelných italských supersportovních vozů Lamborghini.

Druhá fotografie (zleva):

Paolo Feraboli, Ph.D., – odborný asistent leteckých materiálů a konstrukcí, ředitel Automobili Lamborghini Advanced Composite Structures Laboratory Department of Aeronautics & Astronautics, Universita Washington

Andrea Bonfatti – ředitel oddělení Vývoj šasi, Automobili Lamborghini S.p.A.

Maurizio Reggiani – ředitel oddělení Vývoj a výzkum, Automobili Lamborghini S.p.A.

Mark Emmert – rektor, Universita Washington

Stephan Winkelmann – prezident a generální ředitel, Automobili Lamborghini S.p.A.

Manfred Fitzgerald – ředitel oddělení Značky a design, Automobili Lamborghini S.p.A.

Scott Carson – výkonný viceprezident, The Boeing Company

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..