Audi: příští modely již bez V10
Automobilka Audi – majitel Lamborghini – ohlásila, že budoucí modely již nebudou používat vidlicové desetiválce tak, jako doposud. Jejich místo v motorových prostorech obsadí nově vyvíjené osmiválce.
Toto rozhodnutí znamená, že vidlicový desetiválec zůstane jen v menším modelu italské automobilky Lamborghini, nástupci současného Gallarda. Nebo nový model bude pohánět také osmiválec?
Audi sice tvrdí, že desetiválec Lamborghini nemá s desetiválcem Audi nic společného, nicméně obě motorové jednotky spojují stejné součástky. Vidlicový desetiválcový motor se doposud objevoval v modelech R8 V10, RS6 a S8, nástupce těchto modelů již však bude pohánět nový, menší motor. Audi v současné době vyvíjí čtyřlitrový osmiválec, jež bude dosahovat výkonu asi 550 koní. Důvodem pro snižování počtu válců je nižší váha a ekologičtější provoz.
Nástupce současného Gallarda by se na trhu měl objevit v letech 2011, či 2012. Bude jej pohánět vylepšený desetiválec tak jako Gallardo, nebo tento motor nahradí osmiválec? Nechme se překvapit, do nástupce současného baby lamba je dlouhá doba, kterou naruší minimálně příchod nového modelu Gallardo LP5XX-X Superleggera, které jistě bude pohánět desetiválec.
Automobilka Lamborghini již s osmiválcovými motory své zkušenosti má, během sedmdesátých a osmdesátých letech se na trhu objevily modely Urraco, Silhouette a Jalpa, jež všechny poháněl právě osmiválec.