Audi: příští modely již bez V10

Automobilka Audi – majitel Lamborghini – ohlásila, že budoucí modely již nebudou používat vidlicové desetiválce tak, jako doposud. Jejich místo v motorových prostorech obsadí nově vyvíjené osmiválce.

Toto rozhodnutí znamená, že vidlicový desetiválec zůstane jen v menším modelu italské automobilky Lamborghini, nástupci současného Gallarda. Nebo nový model bude pohánět také osmiválec?

Audi sice tvrdí, že desetiválec Lamborghini nemá s desetiválcem Audi nic společného, nicméně obě motorové jednotky spojují stejné součástky. Vidlicový desetiválcový motor se doposud objevoval v modelech R8 V10, RS6 a S8, nástupce těchto modelů již však bude pohánět nový, menší motor. Audi v současné době vyvíjí čtyřlitrový osmiválec, jež bude dosahovat výkonu asi 550 koní. Důvodem pro snižování počtu válců je nižší váha a ekologičtější provoz.

Nástupce současného Gallarda by se na trhu měl objevit v letech 2011, či 2012. Bude jej pohánět vylepšený desetiválec tak jako Gallardo, nebo tento motor nahradí osmiválec? Nechme se překvapit, do nástupce současného baby lamba je dlouhá doba, kterou naruší minimálně příchod nového modelu Gallardo LP5XX-X Superleggera, které jistě bude pohánět desetiválec.

Automobilka Lamborghini již s osmiválcovými motory své zkušenosti má, během sedmdesátých a osmdesátých letech se na trhu objevily modely Urraco, Silhouette a Jalpa, jež všechny poháněl právě osmiválec.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít