Reportáže

Svezení v Aventadoru LP700-4

Když jsem před lety v létě, ještě na náš starý web na webgardenu, psal své zážitky z prvního sezení v lambu, tak jsem tento zážitek nedokázal dostat ze své hlavy. Již tenkrát jsem tajně doufal, že se brzy svezu v nějakém Lamborghini. Vždy jsem čekal, že půjde o nějaké Gallardo, s největší pravděpodobností o první generaci L140. Asi jsem se spletl. V sobotu mi zavolal známý, jestli se s ním a ještě s několika dalšími lidmi se superauty nechci jet kouknout do jížních čech na jedno nové Lamborghini v České republice. Už do telefonu mi sdělil, že jde o monstrum jménem Aventador LP700-4! Sakra, jasně že jo.

Ve skupince aut jako Porsche, Ferrari, Dodge Viper, Mercedes SL55 a Maserati jsme dorazili na benzínovou stanici AGIP v Českých Budějovicích. Milan Markovič, zakladatel Diamond Race, zvedl telefon a zavolal majiteli Aventadoru, že jsme na místě. Po pár minutách čekání se tento oranžový býk objevuje na šedém povrchu mezi bílými čarami. Aventador jsem v životě viděl naživo již několikrát. Včetně speciální verze „J“. Až tentokrát se opravdu zamilovávám. Vůz prohlížíme, fotíme a jedeme na náměstí do pizzerie na oběd, kam jinam s italským autem. Po vydatném obědě se majitele ptám, jestli mě nesveze. Souhlasí, jedeme na Lipno s placatým oranžovým autem. Jdu si do Porsche pro svůj batoh, protože se od nás odděluje a vrací se do Prahy. Jako transportér na můj batoh nyní poslouží SL55. Blížím se k již nastartovanému lambu a před zraky lidí kolem vozu zvedám dveře, sedám do černooranžového sedadla, zapínám si pás a opět za sebou vertikální dveře zavřu. Jsem ready!

Vyjíždíme za hučení 6,5litrového dvanáctiválce o výkonu 700 koní. Už od prvních metrů vím, že tohle auto prostě musím mít. Můj šok z jeho síly nastává, když poznávám jeho 0-100 za 2,9 vteřiny. Opravdu síla. Vůz žene jako utržený ze řetězu. V jeho hlubokém zvuku je slyšet mechanický pohyb klikovky, pístů, ventilů a vaček v motoru. Tohle je opravdu sedmé nebe automobilového fanouška. Jelikož jsou silnice z dobrého asfaltu široké a prázdné, tak se okamžitě dostáváme za povolenou rychlost. Je to paráda, je to milionkrát lepší než jsem čekal. První ostřejší zatáčka. Řidič šlape na brzdy, několikrát zatáhne za levé pádlo řazení a ozve se několik hlasitých meziplynů, se kterými si hraje řídící jednotka vozu a nová převodovka ISR. Otáčí se za námi snad půlka republiky. Tak hlasité ty meziplyny jsou. Aventador je neuvěřitelně rychlý! Na předjetí velkého BMW X6 nám stačí pár metrů. Síla mě opravdu nepřestává překvapovat. Stavíme u restaurace na kávu. Mám za sebou kolem 50 kilometrů na sedadle spolujezdce v lambu a jsem šťastný. Objednáváme si kávu a zmrzlinu. Později platíme a já nasedám do konkurenčního Ferrari 458 Italia. Jelikož nejsme web o Ferrari, tak jen zkráceně řeknu, že tohle je opravdu neuvěřitelný zážitek. Ten zvuk, akcelerace, krása interiéru. Na další kávu se zastavujeme u majitele lamba doma, fotím sérii fotek při západu slunce, tohle auto je prostě nádherné.

Kolem 23:00 odjíždíme zpět do Prahy, ještě předtím ale parkujeme Aventador do garáže. Zatím sbohem krasavče, brzy se snad uvidíme na dalším focení. Loučím se s majitelem a o chvíli později nasedám vedle mladé Veroniky do Maserati Granturismo a jedeme na Prahu. Domů jsem se vrátil kolem druhé hodiny ráno a okamžitě sedám k PC ještě zpracovat pár fotografií lamba. Ve čtvrt na čtyři jdu spát, ale nemůžu usnout, protože mám celý dnešní den stále v hlavě. Byl to nejlepší den v mém skoro 19letém životě. Děkuji všem, co mě na tuto „akci“ pozvali a svezli mě ve svých superautech. A velké díky patří majiteli Aventadoru LP700-4. Tohle je opravdu životní zážitek, budu se dřít, abych mohl mít 458 Italii doma. Co to plácám… 458 Italii a Aventador LP700-4 musím mít doma…

Jeden myslel na “Svezení v Aventadoru LP700-4

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..