Reiter Gallardo Extenso: Vrcholná verze závodního Gallarda

Lamborghini v příští sezoně nasadí do závodních sérií chystaný model Huracán GT3. Ten ale nebude znamenat konec stávajícího Gallarda FL2 GT3. Jeho tvůrce a dlouholetý specialista na výrobu závodních Lamborghini, firma Reiter Engineering, totiž představuje jeho modernizované provedení.

Modernizované závodní Gallardo dostalo přídomek Extenso. Automobil se dočkal mnoha změn, cílem bylo další vylepšení charakteristik stávajícího auta, mezi něž patří nízké provozní náklady, ovladatelnost, odolnost a schopnost vyhrávat závody.

Z těch vzhledových zmiňme úprav širší záď, kterou způsobilo rozšíření rozchodu zadních kol o výrazných 13 centimetrů. Výsledkem je šířka 205 cm, což je maximální šířka povolená pravidly série GT3. Praktickým výsledkem této úpravy je lepší ovladatelnost vozu. Hliníkové zadní panely karoserie v rámci této změny nahradily karbonové díly.

Díky použití závodních vačkových hřídelí došlo k vylepšení křivky točivého momentu. Nové písty od firmy Mahle pak snižují spotřebu paliva a zároveň zvyšují spolehlivost agregátu.

Gallardo Extenso se dále dočkalo nových světlometů, které jej připodobňují k někdejšímu Murciélagu R-SV GT1. Reiter Engineering se také zaměřil na zvuk automobilu, který má být pěkně burácivý, ne jako u dnešní formule 1. Německý úpravce totiž dobře ví, že fanoušci motorsportu chtějí pořádný zvuk.

S ohledem na chystanou moderní konkurenci, mimo jiné v podobě Huracánu GT3, se může zdát zvláštní vyvíjet modernizovanou verzi závodního Gallarda. Hans Reiter, šéf firmy Reiter Engineering, k tomu říká: „Ve vývoji auta stavíme na jednoduchých evolučních krocích, přičemž se vzdáváme revolučních změn. Spolehlivost a životnost mají jasnou prioritu.“ Důkazem toho je fakt, že od roku 2012 u žádného motoru závodního Gallarda GT3 z dílny Reiter Engineering nedošlo k fatálnímu selhání. Asi stovka vyrobených aut přitom vyhrála na 200 závodů a více než 400krát stála na závodním pódiu.

Gallardo Extenso bude nasazeno v příští sezoně závodních sérií Blancpain GT Series, US Pirelli World Challenge nebo SRO GT Sports Club. Reiter postaví pouze 10 automobilů, za které zákazníci zaplatí 248.000 eur.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít