Formule 1

McLaren-Chrysler (Lamborghini) MP4/8

V létě 1993 se objevily spekulace, že stáj McLaren plánuje pro sezonu 1994 pro své vozy použít dvanáctiválcové motory Lamborghini. V září se ukázalo, že jsou založené na pravdivých informacích, protože v tomto měsíci testoval Ayrton Senna bílou formuli bez log sponzorů s motorem italské produkce.

První testy proběhly na anglickém Silverstone, v říjnu pak pokračovaly na španělském Estorilu. Slavný Ayrton Senna se nechal slyšet, že motor je sice kvalitní, ale je nutné jej lépe propracovat a zvýšit mu výkon. Dále dodal, že by s ním rád závodil, což Ron Dennis (šéf stáje McLaren) později dementoval.

Dvanáctiválcová jednotka byla sice tvorbou Maura Forghieriho pro automobilku Lamborghini, nicméně tehdejší majitel továrny koncern Chrysler nechal označit motor svým jménem. Přesto je spojení McLaren-Lamborghini běžně zmiňováno.

Stáj McLaren nicméně s motory Lamborghini (popřípadě Chrysler) nikdy nezávodilo, pro sezonu 1994 dalo raději přednost desetiválcům Peugeot. V tomto roce nejel s McLarenem ani Ayrton Senna, když přestoupil do Williamsu.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: McLaren-Chrysler MP4/8
Karoserie: formule, šasi McLaren
Stáj: Marlboro McLaren
Sezona:
Jezdci: Ayrton Senna

Motor:

Konfigurace: podélně uprostřed uložený dvanáctiválec s úhlem válců 80°
Objem: 3496 ccm
Výkon: ? koní
Točivý moment: ? Nm
Převodovka: šestistupňová, semi-automatická, McLaren

Podvozek:

Brzdy: ?
Pneumatiky: GoodYear
Zavěšení: dvojitá trojúhelníková ramena, vestavěná pera, tlumiče, regulátory

Rozměry a hmotnost:

Délka: ? mm
Šířka: ? mm
Rozvor: ? mm
Výška: ? mm
Hmotnost: ? kg

Úspěchy:

Umístění na konci sezony:
Počet bodů:
Počet vítězství:
Počet pole position:

Foto: E-race motor blog + Formula 1

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..