Lamborghini Urraco P300
O teorii vývoje druhů mluvil už Darwin a evoluce zastihla i malého býčka Urraco. Když Ferrari představilo model 308 GT4, bylo náhle Urraco drahé a slabé. Přišel čas na změnu a Urraco muselo být vylepšeno. V roce 1974 se představilo Urraco P300.
Automobil dostal vylepšený osmiválec, jemuž byl zvednut objem na tři litry po vzoru svého konkurenta ze stáje Ferrari. Motor měl novou čtyřventilovou hlavu válců, která s dalšími úpravy znamenala posílení výkonu. Menšími změnami prošla i převodovka či zavěšení kol, jež vylepšily vylepšení jízdních vlastností tohoto býčka.
Fotografie: Lamborghini Cars
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini P300 Urraco
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé
Výroba: 1974-1979
Počet vyrobených kusů: 203
Debut: listopad 1974, Turin Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec, s úhlem válců 90°
Objem: 2996 ccm
Výkon: 250 koní, od roku 1976: 265 koní
Točivý moment: 195 Nm, od roku 1976: 272 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: vpředu:195/70 VR 14, vzadu: 205/70 VR 14
Zavěšení: nezávislé, McPherson
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4285 mm
Šířka: 1740 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1160 mm
Hmotnost: 1300 kg
Objem nádrže: 80 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 5,6 s
Maximální rychlost: 260 km/h
Cena nového vozu: 24 500 dolarů (1975)
Současná hodnota vozu: 44 500 (2009)
Pingback: Lamborghini Urraco slaví. První baby lambo debutovalo před 50 lety | ČSAKA.cz