Lamborghini Urraco P200

Urraco 200 je jedno ze slabých verzí tohoto malého Lamborghini. Model s malým dvoulitrovým motorem byl určen pro italský trh.

Důvod uvedení Urraca P200 byl prostý, italská vláda v sedmdesátých letech uvalila sedmnáctiprocentní daň na automobily s větším objemem motoru než dva litry. Automobilka Lamborghini se tak se svým „levným“ modelem zaměřila na zákazníky, kteří chtěli ušetřit.

Jelikož byl model P200 určen pouze pro italský trh, vzniklo jen 66 exemplářů, díky čemuž je takový automobil v současné době velice složité najít a je právoplatným sběratelským automobilem.

Fotografie: Lamborghini Cars

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini P200 Urraco
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé
Výroba: 1975-1977
Počet vyrobených kusů: 66
Debut: listopad 1974, Turin Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec, s úhlem válců 90°
Objem: 1994 ccm
Výkon: 182 koní
Točivý moment: 176 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: vpředu:195/70 VR 14, vzadu: 205/70 VR 14
Zavěšení: nezávislé, McPherson

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4250 mm
Šířka: 1760 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1160 mm
Hmotnost: 1100 kg
Objem nádrže: 80 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,2 s
Maximální rychlost: 215 km/h
Cena nového vozu: 9 500 000 Lir
Současná hodnota vozu: 39 000 Euro (2008)

 

One thought on “Lamborghini Urraco P200

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít