ShowroomZávodní vozy

Lamborghini LM002 Paris-Dakar

Po převzetí automobilky Chryslerem v roce 1987 se americké vedení rozhodlo, že Lamborghini musí předvést svoji sílu i v nějakém závodním odvětví. Volba padla na Rallye Paříž – Dakar, jehož výhra se měla stát perfektní reklamou pro offroad LM002. Práce na závodním vozu začaly.

Na vývoj vozu byl pozván rallye šampión Sandro Munari, který se měl v případném startu na Dakaru ukázat i za volantem. Vůz byl postaven na základech sériového vozu, byl ale ryze závodní, a tak všechny jeho nezbytnosti byly vyhozeny. Strohá výbava ale byla doplněna například tehdy nevšední GPS navigací pro případ, že by se Sandro Munari v Sahaře ztratil.

Naneštěstí se tovární LM002 na start závodu známé rallye Paříž – Dakar nikdy nedostalo, tehdejší finanční situace automobilky rozhodla o tom, že vývoj vozu nebyl plně dokončen. LM002 se tak pouze postavilo na starty rallye Faraónů 1987 a Řecké rallye 1989.

Na start slavné pouštní rallye se pokoušeli dostat i jiní, například Hubert Siegez, belgický importér značky či monacký tým Monaco Racing Team s Gildem Pastorem v jeho čele. LM002 však Dakar nikdy nedokončilo.

Fotografie: Lamborghini Cars

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini LM002 Rallye
Karoserie: čtyřdveřový terénní automobil
Výroba: 1987
Počet vyrobených kusů: 3
Závodní debut: 1987, rallye Faraónů

Motor:

Konfigurace: vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 5167 ccm
Výkon: 600 koní
Točivý moment: ?
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: všechna kola
Brzdy: ?
Pneumatiky: ?
Zavěšení: ?

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4900 mm
Šířka: 2000 mm
Rozvor: 3000 mm
Výška: 1850 mm
Hmotnost: ?

Výkony:

Zrychlení 0 – 100km/h: ?
Maximální rychlost: ?
Cena: ?

 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..