Aventador oficiálně venku

Lamborghini konečně ficiálně představila nástupce Murciélaga, Lamborghini Aventador LP700-4. Ten je poháněn novým 6,5litrovým dvanáctiválcem o výkonu 700 koní, čímž se stává nejsilnějším a nejrychlejším sériovým Lamborghini všech dob. Automobilka do Ženevy přivezla hned tři exempláře tohoto vozu.

Po technické stránce je vůz oproti předchůdci ve všem nový. Pod krytem motoru nalezneme dvanáctiválec do V s úhlem 60 stupňů. Celkový objem válců je 6498ccm. Pohonná jednotka vozu má výkon 700 koní (515kW) při 8.250 otáčkách za minutu a točivý moment je 690Nm při 5.500 ot./min. Naměřené emise vozu jsou 398 gramů na kilometr. Hodnotu průměrné spotřeby automobilka udává 17,2 litrů na sto kilometrů. Palivo se nalévá do 90 litrové nádrže. Na motoru vozu je přidělaná nová sekvenční převodovka ISR, nástupce známého E-Gearu. Nová převodovka disponuje 7 rychlostními stupni a samozřejmě zpátečkou. Tato nová převodovka by měla stihnout přeřadit za pouhých 50 milisekund. Jako většina nových Lamborghini i toto přenáší svůj výkon na silnici díky pohonu všech čtyř kol. Zavěšení kol je inspirováno formulí 1.

Tlumiče jsou uložené horizontálně díky systému Pushrod, o kterém jste si mohli přečíst v našem dřívějším článku. Celý vůz stojí na podložce díky kolům, které jsou podobné těm z konceptu Sesto Elemento. Ty mají rozměr 19 vpředu a 20 palců vzadu. Díky použití karbonového monokoku se podařilo hmotnost vozu dostat na 1.575 kilogramů. Poměr rozložení hmotnosti vozu je 43% vpředu a 57% vzadu. Díky výkonovému poměru 2,25 koně na jeden kilogram váhy je vůz schopný rozpohybovat se až na 350 km/h a zrychlit z 0 na 100 za 2,9 vteřiny, jde tedy o nejrychlejší Lamborghini všech dob.

S vyklopenými zrcátky je vůz široký 2.265 milimetrů a 2.030 milimetrů pak se zaklopenými. Délka vozu je 4.780 milimetrů a při měření výšky vozu se zastavíme na 1.136 milimetrech. Na závěr nesmíme zapomenout na typický prvek pro Lamborghini. Ano, vertikálně otevírající se dveře. Ty zde najdeme také, ale oproti Murciélagu jsou z důvodu bezpečnosti částečně vyklápěné do strany.

Spolu s oficiální premiérou byly též spuštěny oficiální webové stránky Aventadoru, dostupné z adresy www.aventador.com. Na nich si můžete mimo jiné prohlénout všech 13 nabízených odstínů laků.

Připravujeme podrobnosti

7 thoughts on “Aventador oficiálně venku

  • 03/02/2011 at 14:57
    Permalink

    ….myslím,že jsem se posral………

  • 03/02/2011 at 17:48
    Permalink

    taky taky :-))

  • 03/02/2011 at 22:17
    Permalink

    Ty kráso hodně se jim to povedlo. Hlavně se mi líbí, že lambo dokáže vždycky ponechat stejnou boční linii a přitom ty auta vypadaj furt jinak.

  • 03/02/2011 at 22:54
    Permalink

    Vyzerá to pekne, ale už aj sem začali dávať podobné prvky z Audi.
    Ja mám niečo také v A6 na ovládanie MMI. Veľké kolečko a veľa tlačítok okolo. Ale mne sa to páči 😀 Sú šikovný…

  • 03/03/2011 at 18:09
    Permalink

    je to pecka kára! niet čo dodať. k info mi už len chýba výbava, aké rádio tam je a tak…

  • Pingback:Zima 2011 na CzechLamborghini.cz- CzechLamborghini.cz

  • Pingback:Aventador LP700-4 v centru Říma- CzechLamborghini.cz

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít