Aventador: Fotogalerie a video z montážní linky dvanáctiválcového krasavce
Lamborghini pravidelně nechává nahlédnout pod pokličku výroby svých aut. Jednak zveřejňuje fotografie z výroby svých aut, jednak umožňuje návštěvníkům továrny prohlédnout si montážní linku. Jak v Sant‘ Agatě vzniká dvanáctiválcový Aventador, můžete alespoň částečně zjistit na přiložených fotografiích a videu.
Proti předchůdci se výroba Aventadoru dost změnila. Zatímco Murciélago bylo postaveno kolem trubkového rámu, jeho nástupce používá monokok z karbonem vyztužených plastů, který je vyráběn přímo v Sant‘ Agatě – v centru CFK vybudovaném v roce 2009. Během 24 hodin je továrna schopna postavit čtyři monokoky.
Po vytvoření monokoku se k němu přimontují dva hliníkové rámy – přední a zadní. Až poté se začnou k tomuto základu připevňovat některé panely karoserie – třeba zadní blatníky, kapota, kryt motoru nebo dveře. V této podobě je karoserie odeslána do lakovny, k firmě Imperiale, která s Lamborghini spolupracuje už více než 30 let.
V lakovně je na každé auto použito osm litrů barvy, předtím je však třeba na karoserii nanést ochranné vrstvy laku a vyhladit veškeré nerovnosti. Proces lakování probíhá ručně a trvá celkem 200 hodin. Tak dlouho se žádný jiný model značky nikdy nelakoval, doba je to dlouhá kvůli pečlivosti. Jakmile je karoserie po nalakování suchá, dojde k jejímu vyleštění a vyhlazení jakýchkoliv nedokonalostí. Poté je karoserie zkontrolována, zda je opravdu vše tak, jak má.
Samotná montážní linka se skládá z 11 pracovních stanic. Na té první je karoserie otočena o 180 stupňů, když je doplněna o izolaci nebo chladicí potrubí. Na další zastávce jsou autu dodány vybrané komponenty systému pohonu všech kol, na karoserii je pak vyraženo identifikační VIN číslo. Následuje montáž palubní desky a dále motoru a převodovky. Poté je k Aventadoru možné namontovat zadní část karoserie včetně přítlačného spoileru, přičemž hned po montáži je zkontrolována jeho funkčnost.