Sériové vozyShowroom

Lamborghini 400 GT 2+2

Po dvou letech výroby modelu 350 GT přišla jeho modernizace a s ním i novinka – možnost připlatit si za dvojici zadních sedadel, vhodných pro děti majitelů. Taková změna znamenala, že tento cestovní vůz přišel o svojí největší zápor. Do té doby byla k dispozici maximálně konfigurace 2+1.

I když se na první pohled může zdát, že je 400 GT 2+2 totožná se svými sourozenci 350/400 GT, opak je pravdou – ani jeden díl by na druhé auto nepasoval. Design a celkové linie byly zachovány, a to velmi mistrně, jelikož jen s velkou trpělivostí lze spatřit mezi dvou a čtyřmístným vozem rozdíl pouhým pohledem – 400 GT 2+2 je o 65 mm vyšší než 350 GT.

Hlavním rozeznávacím znakem auta jsou dvojice kulatých světlometů, které nahradily dřívější oválné. Vedle toho jsou rozdíly i menší zadní okno a větší víko zavazadelníku.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini 400 GT 2+2
Karoserie: dvoudvéřové, čtyřmístné kupé
Výroba: 1966-1968
Počet vyrobených kusů: 250
Debut: březen 1966 Geneva Auto Show
Designér: Carrozzeria Touring

Motor:

Konfigurace: vpředu uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 320 koní při 6500 ot./min
Točivý moment: 375 Nm při 4500ot
Převodovka: pětistupňová manuální, plně synchronizovaná, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: dvouokruhové, kapalinové, s dvojitým podtlakovým posilovačem, Girling
Pneumatiky: Pirelli Cinturato VR 210/15
Zavěšení: nezávislé, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a stabilizátory

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4640 mm
Šířka: 1730 mm
Rozvor: 2550 mm
Výška: 1285 mm
Hmotnost: 1451 kg
Objem nádrže: 87 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,5 s
Maximální rychlost: 251 km/h
Cena nového vozu: 14 750 dollarů (1967)
Současná hodnota vozu: 190 000 Euro (2008)

 

Jeden myslel na “Lamborghini 400 GT 2+2

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..