Lamborghini Miura
Druhým sériově vyráběným osobním automobilem Lamborghini se stala Miura, automobil s osobitou tváří a netradiční koncepcí. Miura, matka supersportů, se stala historickým mezníkem v historii Lamborghini, která svým tvůrcům přinesla slávu.
Typickým znakem pro Miuru se staly takzvané oční řasy obklopující přední světlomety a žebrování nad motorem, který je příčně uložen uprostřed vozu. Miura byla ve své době jedním z průkopníků tohoto uložení, konkurenční Ferrari jej použilo až později. Konstrukce byla výhodná pro jízdní vlastnosti, konstruktéři však museli bojovat s odhlučněním kabiny, což se nikdy nepodařilo dostatečně vyřešit. Auto ale oplývalo takovým kouzlem, že nalákalo i zákazníky, kteří byli do té doby věrní Ferrari.
Foto: Michal Sakař
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Miura P400
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 1966-1969
Počet vyrobených kusů: 474
Debut: březen 1966, Geneva Auto Show.
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3929 ccm
Výkon: 350 koní
Točivý moment: 369 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální s přímým řazením, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové, Girling
Pneumatiky: HS 205-15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4370 mm
Šířka: 1760 mm
Rozvor: 2504 mm
Výška: 1050 mm
Hmotnost: 945 Kg
Objem nádrže: 90 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,7s
Maximální rychlost: 280 km/h
Cena nového vozu: 19 900 dollarů (1968)
Současná hodnota vozu: 275 000 Euro (podzim 2009)