Lamborghini AMS
Projekt Lamborghini AMS byl historicky prvním Lamborghini určeným pro závodní tratě. Za stavbou vozu stál Američan Doug Call, který si jej objednal u boloňské firmy AMS. Za pohon otevřeného závodního automobilu se postaral dvanáctiválec z Miury SV.
Konstruktérem auta se stal Tancredi Simonetti, vedoucí automobilového inženýrství v boloňské společnosti AMS. Vůz vznikl v jediném exempláři a oficiálně nikdy nezávodil, byť byl originálně určen pro tehdejší evropskou skupinu 7.
Foto: www.miuraprototype.com + Lamborghini Cars
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini AMS
Karoserie: jednomístná, otevřená
Výroba: 1972-1973
Počet vyrobených kusů: 1
Závodní debut: –
Motor:
Konfigurace: vzadu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3929 ccm
Výkon: 385? koní
Točivý moment: ?
Převodovka: ?
Podvozek:
Pohon: ?
Brzdy: ?
Pneumatiky: ?
Zavěšení: ?
Rozměry a hmotnost:
Délka: ?
Šířka: ?
Rozvor: ?
Výška: ?
Hmotnost: 680 kg
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: ?
Maximální rychlost: ?
Cena: ?