KonceptyShowroom

Lamborghini Aventador „Tosca“

Lamborghini v roce 2015 přiznalo, že pracuje na hybridním pohonu a vybraným novinářům představila prototyp přezdívaný Tosca. Jeho základem je Aventador, v jeho útrobách se ale skrývá desetiválec z Huracánu, který je kombinován se třemi elektromotory.

Pohonné ústrojí je tak prakticky stejné jako v dřívějším konceptu Asterion LPI 910-4, Tosca dokonce dosahuje stejného výkonu. Jeden z motorů pracuje u přední nápravy, druhý u zadní, zatímco třetí je uložen u převodovky. Důvodem použití desetiválce místo dvanáctiválce je prostor – hybridní ústrojí zabírá tolik prostoru, že by se do prototypu 6,5litrový dvanáctiválec Aventadoru prostě nevešel.

Automobilka chtěla při vývoji dosáhnout padesátikilometrového dojezdu pouze na elektřinu. Cílem konstruktérů pak bylo zapracovat na snížení ceny takového systému, zkrácení času dobíjení baterií nebo zmenšení jeho rozměrů. Problémem byla i hmotnost hybridního ústrojí, které váží přes 200 kilogramů.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Aventador „Tosca“
Karoserie: dvoumístné kupé s plug-in hybridním pohonem
Vznik: 2015
Počet vyrobených kusů: 1?
Debut:
Designér: Filippo Perini

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový desetiválec s úhlem válců 90° kombinovaný s třemi elektromotory (u přední a zadní nápravy a u převodovky)
Objem: 5204 ccm
Výkon: 910 koní
Točivý moment: ? Nm
Převodovka: sedmistupňová sekvenční

Podvozek:

Pohon: všechna kola (přední pomocí elektromotorů, zadní pomocí elektromotoru a spalovacího agregátu)
Brzdy: kotoučové, karbon-keramické kotouče
Pneumatiky: ?
Zavěšení: push-rod

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4780? mm
Šířka: 2030? mm
Rozvor: 2700? mm
Výška: 1136? mm
Hmotnost: cca 1775 kg
Objem nádrže: ? l

Výkony:

Zrychlení 0 – 100km/h: ? s
Maximální rychlost: ? km/h

Foto: Aventador LP 700-4

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..