KonceptyShowroom

Lamborghini Silhouette Prototype

Na počátku sedmdesátých let se v nabídce automobilky objevilo první osmiválcové baby Lamborghini. Model Urraco ale nedělalo svým tvůrcům takovou radost, a tak vedení dalo pokyn k postavení jeho otevřené verze.

Na tvorbě otevřené verze Urraca se opět podílelo designérské studio Bertone, které již vytvářelo malého býčka. Na kreslících prknech si studio připravilo tři odlišné koncepty.

Z nich se nakonec do sériové výroby dostal ten třetí, byť s mnohými úpravami. Sériová Silhouette nedostala zpevňující příčku nad motorem, díky které se pohonná jednotka málo chladila.

Foto: Lamborghini Cars + Archiv

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Silhouette Prototype
Karoserie: dvoumístné kupé, s odnímatelnou střešními panely typu targa
Vznik: 1975
Počet vyrobených kusů: 3?
Debut: březen 1976, Geneva Auto Show (sériové provedení)
Designér: Bertone

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec s úhlem válců 90°
Objem: 2996 ccm
Výkon: 250 koní
Točivý moment: 275 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením Girling, s dvojitou asistencí
Pneumatiky: vpředu: 195/50 VR 15, vzadu: 285/40 VR 15
Zavěšení: nezávislé, vpředu McPherson, vzadu Chapman

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4320? mm
Šířka: 1880 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1120 mm
Hmotnost: 1240? Kg
Objem nádrže: 80 l

Výkony:

Zrychlení 0 – 100km/h: 6,5? s
Maximální rychlost: 260? Km/h

 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..