Lamborghini Silhouette Prototype
Na počátku sedmdesátých let se v nabídce automobilky objevilo první osmiválcové baby Lamborghini. Model Urraco ale nedělalo svým tvůrcům takovou radost, a tak vedení dalo pokyn k postavení jeho otevřené verze.
Na tvorbě otevřené verze Urraca se opět podílelo designérské studio Bertone, které již vytvářelo malého býčka. Na kreslících prknech si studio připravilo tři odlišné koncepty.
Z nich se nakonec do sériové výroby dostal ten třetí, byť s mnohými úpravami. Sériová Silhouette nedostala zpevňující příčku nad motorem, díky které se pohonná jednotka málo chladila.
Foto: Lamborghini Cars + Archiv
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Silhouette Prototype
Karoserie: dvoumístné kupé, s odnímatelnou střešními panely typu targa
Vznik: 1975
Počet vyrobených kusů: 3?
Debut: březen 1976, Geneva Auto Show (sériové provedení)
Designér: Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec s úhlem válců 90°
Objem: 2996 ccm
Výkon: 250 koní
Točivý moment: 275 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením Girling, s dvojitou asistencí
Pneumatiky: vpředu: 195/50 VR 15, vzadu: 285/40 VR 15
Zavěšení: nezávislé, vpředu McPherson, vzadu Chapman
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4320? mm
Šířka: 1880 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1120 mm
Hmotnost: 1240? Kg
Objem nádrže: 80 l
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: 6,5? s
Maximální rychlost: 260? Km/h