Lamborghini Murciélago R-GT
V roce 2003 se na tehdejším frankfurtském autosalonu představila vůbec první odvozená verze od modelu Murciélago. Byla pojmenována Murciélago R-GT a byla určena pro závodní okruhy.
Celou svojí historii Lamborghini jen zřídka zasahovalo do světa motosportu, a tak se při vývoji okruhového Murciélaga muselo zabránit neúspěchu. Proto byl vůz vyvinut společně s Audi Sport a Reiter Engineering. Murciélago R-GT bylo vcelku odlišné od jeho sériové verze. Mělo náhon pouze na zadní nápravu, objem byl snížen na necelých šest litrů, vrtaní a zdvih bylo téměř stejné jako předchůdce, u Diabla. Nejvýznamnější změnou bylo obří křídlo a další aerodynamické pomůcky. Úpravy ale zahrnovaly celou karoserii, která byla celá vyrobená z karbonu. Karbonová karoserie se tak významnou měrou podílela na snížení hmotnosti, která se přiblížila hodnotě 1100 kilogramů!
V roce 2006 upravilo Murciélaga R-GT Reiter Engineering a nazvalo jej Murciélago R-GT LM, upravený automobil měl lehké změny v designu a nové zadní přítlačné křídlo.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Murciélago R-GT
Karoserie: jednomístné závodní kupé
Výroba: 2003
Počet vyrobených kusů: 13
Závodní debut: říjen 2003, Estoril
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 5998 ccm
Výkon: 580 koní v 6100ot./min.
Točivý moment: 710Nm v 5200ot./min.
Převodovka: šestistupňová sekvenční, Lamborghini, Holinger
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: drážkované kotoučové karbonové, Brembo
Pneumatiky: vpředu: 305 – 650/18, vzadu: 330 – 710/18
Zavěšení: nezávislé, dvě trujúhelníková ramena, vinuté pružiny a příčný stabilizátor
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4700 mm
Šířka: 2058 mm
Rozvor: 2670 mm
Výška: ?
Hmotnost: 1100 kg
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: liší se nastavením vozu
Maximální rychlost: liší se nastavením vozu
Cena: 500 000 Euro (2003)