Nové LP570-4 SUPER TROFEO STRADALE

Koukám na naší anketu, kterou jsme sem dávali nedávno. Ptali jsme se, co si myslíte, že bude hvězdou stánku Lamborghini na IAA ve Frankfurtu. Z 25 hlasujících si 28% myslelo, že to bude sériová verze konceptu Sesto Elemento. 16% čtenářů se domnívají, že to bude nová verze Gallarda. A ti mají pravdu!

Éra malého býčka se blíží ke konci. Vedení Lamborghini se rozhodlo, že verzí na rozloučení, stejně jako v případě Murciélaga, bude verze nejostřejší! A je tady. Automobili Lamborghini Světu představilo verzi Super Trofeo Stradale. Tato 150 kusová edice zaprvé oslavuje 150. výročí sjednocení Itálie a zadruhé přenáší všechny zkušenosti závodní verze na běžné silnice. To vše ve
slušivém zevnějšku. Oči diváka upoutá tradiční italská závodní červená. Ta má jméno Rosso Mars. Závodní geny jsou poznat z velkého stavitelného křídla, které je převzaté ze závodního Gallarda Super Trofeo. Křídlo je posané na krytu motoru s rychloupínacím systémem, ten je taktéž převzat ze závodního vozu. Vůz je o zhruba 70kg lehčí než běžná verze. Suchá hmotnost je tedy 1340kg.
Kované devatenáctipalcové ráfky z tohoto rozdílu ušetřily celých 13 kilogramů a jsou lakovány do vysoce lesklé černé barvy. Tou samou barvou může být na přání lakována i střecha. Veškeré karbonové doplňky jsou vysoce leštěné. Karosérii můžete mít kromě již zmíněného červeného odstínu taktéž v barvách „Grigio Telesto” či „Bianco Monocerus”.

Tato 570koňová čtyřkolka na stovku zrychlí za 3,4 vteřiny a dvoustovkou pádí za 10,4 sekund. Po dalších vteřinách se rychloměr zastaví na 320km/h a dál vás nepustí. Poměr váhy a výkonu je 2,35kg na jednoho koně. Pod kapotou… Pardon, tedy pod krytem motoru najdeme stejný desetiválec do V jako v LP570-4 Superleggera. Výkon tedy 570 koňských sil a točivý moment 540Nm. O přenos síly se
stará poloautomatický E-Gear. Rozložení hmotnosti je 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Vedle klasických ocelových brzd, s kotouči o průměru 365 mm (8 pístků) vpředu a 356 mm vzadu (4 pístky), si zákazník může připlatit karbonkeramické kotouče, 380mm, resp. 356mm. Pokud to myslíte s ježděním vážně určitě by vám neměla uniknout možnost připlatit si za čtyřbodové bezpečnostní pásy,
hasící přístroj a bezpečnostní rám. Pokud chcete mít vůz na častější ježdění, tak je možnost si připlatit například za satelitní navigaci. Cena vozu zatím není známá, až se tedy na internetu objeví, tak vás budeme informovat.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít