Sériové vozyShowroom

Lamborghini 400 GT

Po dvou letech výroby modelu 350 GT se Ferruccio Lamborghini rozhodl, že je čas na změnu a první sériový automobil Lamborghini nechal v roce 1966 vylepšit. Hlavní změnou oproti dřívější verzi se stal nový čtyřlitrový motor. S ohledem na objem motoru se vůz dnes nazývá Lamborghini 400 GT.

I díky nevýhodné dvoumístné konfiguraci vzniklo pouhých 23 aut. Dvacet vozů bylo vyrobeno z ocele, tři automobily byly hliníkové, když na ně firma Touring použila svůj patent, nazývaný SuperLeggera. Jeden exemplář z těchto sběratelsky velmi ceněných automobilů je možné vidět i v muzeu Lamborghini v Sant‘ Agatě.

Fotografie: Lamborghini Cars

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini 300 GT (neoficiálně 400 GT)
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 1966-1967
Počet vyrobených kusů: 23 (z toho 3 hliníkové SuperLeggera)
Debut: březen 1966, Geneva Auto Show
Designér: Carrozzeria Touring

Motor:

Konfigurace: vpředu uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 320k při 6500 ot./min
Točivý moment: 375 Nm / 4500ot
Převodovka: pětistupňová, manuální, plně synchronní ZF

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové, dvouokruhové, kapalinové, se servoposilovačem
Pneumatiky: Pirelli Cinturato HS 205/15
Zavěšení: nezávislé, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a stabilizátory

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4640 mm
Šířka: 1730 mm
Rozvor: 2550 mm
Výška: 1220 mm
Hmotnost: 1249 kg
Objem nádrže: 80 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,5 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Cena nového vozu: 14 250 dollarů (1966)
Současná hodnota vozu: ?

 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..