Novinky

Vedení mluví o budoucích vozech

Server Automotive News na letošním Detroitském autosalonu vyzpovídal dvojici z vedení automobilky Lamborghini. Rozhovor se týkal hlavně budoucnosti značky, ze kterého vyplynulo, že nástupci modelů Gallardo a Murciélago dají před vyšším výkonem přednost nižší váze.

Murciélago LP670-4 SV je s výkonem 670 koní nejsilnějším modelem v historii značky. S takovým stádem splašených koní zřejmě nejsilnějším vozem ještě nějakou chvíli zůstane, konstruktéři dají v budoucnu přednost nižší váze před honbou za vyšším výkonem.

“Murciélago LP670-4 SV je o 30 koní silnější a o 100 kilogramů lehčí než sériová verze. Málokdo vám přesně řekne, o kolik je vyšší výkon, ale takřka každý pozná úbytek váhy,“ říká Maurizio Reggiani, vedoucí výzkumu a vývoje značky.

I díky tomu budou nové vozy používat lehké materiály, aby zlepšily poměr mezi výkonem a váhou. „Poměr váha-výkon bude klíčový faktor, chceme použít kompozitové materiály na těch správných místech, i když je jejich použití zatím drahé,“ dodává Reggiani. Zatímco Murciélago používá ocelové šasi, jeho nástupce použije po vzoru Gallarda lehčí hliník. Speciální laboratoř Lamborghini ve Spojených státech navíc vyvíjí materiály s ještě lepšími vlastnostmi než jakými disponují oblíbená karbonová vlákna.

Nová generace Lamborghini se také nepožene za co nejvyšší rychlostí. „Je jen málo míst, kde můžete jet 300 km/h, zrychlení ale použijete kdekoliv,“ vysvětluje Reggiani. Důvodem je i fakt, že od jisté hranice je k vyšší rychlosti nutné přidat čím dál více výkonu.

Problémem pro supersportovní automobilku je i splnění evropských norem pro emise oxidu uhličitého. „Vyšší rychlost se rovná vyšší spotřebě a vyšší spotřeba znamená větší emise,“ shrnuje Stephan Winkelmann, prezident automobilky Lamborgihini.

Zdroj: Automotive News
Ilustrační foto: špionážní foto nástupce Murciélaga

Jeden myslel na “Vedení mluví o budoucích vozech

  • Lamborghini se vydalo správnou cestou!

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..