Urus oficiálně představen
Tajemství padlo, Lamborghini oficiálně odhalilo napjatě očekávanou třetí modelovou řadu, super SUV Urus. Automobil chce být nejpraktičtějším a nejuniverzálnějším Lamborghini v nabídce značky, zvládnout má každodenní život i víkendové hrátky, ať už na oblíbené okresce, na okruhu, nebo dokonce v terénu. Urus se začne prodávat na jaře 2018, s cenovkou 171.429 eur, tedy v přepočtu asi 4,5 milionu korun.
Urus se stává prvním sériovým modelem značky poháněným přeplňovaným motorem, konkrétně jde o čtyřlitrový zážehový osmiválec s dvěma turbodmychadly typu twin-scroll, který je naladěn na 650 koní (tedy více než u Murciélaga LP640) a 850 N.m. Spolupracuje s osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem a pohonem všech kol s vektorováním točivého momentu, který využívá mezinápravový diferenciál Torsen. Motor Urusu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jet nejvýše rychlostí 305 km/h. Jedná se tedy o SUV se schopnostmi supersportu.
Dvakrát přeplňovaný motor doplňuje nejmodernější technika. O zastavení se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy, údajně ty nejsilnější, které jsou k dispozici. Urus nabízí natáčecí zadní nápravu odvozenou od té v Aventadoru S. Zadní kola natočí až o tři stupně, což zkrátí, nebo prodlouží rozvor o 600 mm, aby se zlepšila agilita auta, nebo jeho stabilita. Autu nechybí ani adaptivní tlumiče nebo pro Lamborghini novinka v podobě aktivních stabilizátorů, které pomůžou snížit náklony karoserie. Nastavení jednotlivých systémů přitom lze upravit podle potřeby pomocí ovladače zvaného Tamburo, za příplatek jsou k dispozici i dva módy do terénu.
Design automobilu se inspiroval hlavně historickými modely, příď ale nápadně připomíná nedávný koncept Asterión. Tvar podběhů má připomínat dávného předchůdce, offroad LM002, kapota má zase evokovat legendární Countach, kterému se má podobat i silueta auta. Kola mohou být 21palcová až 23palcová, přičemž mohou být obutá do pneumatik Pirelli, ať už letních, zimních nebo terénních.
Interiér je pětimístný, zadní cestující mají mít dostatek prostoru díky dlouhému rozvoru 3.003 mm. Přední sedadla jsou standardně elektricky ovládaná ve 12 směrech s paměťovou funkcí, lze si však připlatit za lepší sedadla s masážní funkcí a ventilováním. Zavazadelník má objem 616 litrů.