Unikátní Miura SVR má po tovární renovaci

Prototyp Lamborghini Miura Jota nedala mnohým majitelům spát, a tak si nechali svoji Miuru přestavět do podoby tohoto ultimátního auta. Tímto způsobem vzniklo několik aut, dnes nazývaných jako Miura SVJ. Vedle nich byl ale postaven také extrémní exemplář Miura SVR. Ten letos byl renovován přímo v továrním centru Lamborghini Polo Storico, které se nyní pochlubilo výsledkem těchto prací.

Renovační práce zabraly 19 měsíců a nebyly nic jednoduchého. Pracovníci Lamborghini Polo Storico obvykle vycházejí z originálních nákresů, jenže zde nebyly k dispozici, Miura SVR totiž vznikala za ne zcela standardních podmínek. Přesto se práce povedly a Miura SVR vypadá opět jako kdysi. To znamenalo mimo jiné přepracování interiéru, který se během let změnil z černého na zlatý. Dnes je opět v původní barvě, novinkou jsou však sedačky se čtyřbodovými pásy a odnímatelný bezpečnostní pás, který si vyžádal majitel auta. Chce jej totiž využívat na závodních okruzích, kde jsou takové prvky potřeba.

Příběh Miury SVR začíná v roce 1968, kdy z bran továrny vyjel tehdy zelený kousek, v ikonické barvě Verde Miura, s číslem šasi 3781, číslem motoru 2511 a číslem karoserie 383. Jednalo se o verzi Miura S (Spinto), vylepšený model s přepracovaným zadním zavěšením kvůli novým pneumatikám Pirelli, silnějšími ocelovými díly šasi nebo posíleným čtyřlitrovým dvanáctiválcem na 370 koní (272 kW).

Po jeho vystavení na turínském autosalonu 1968 zamířil k turínskému prodejci Lamborauto, odkud se po hned osmi změnách majitele v roce 1974 dostal do rukou jistého Heinze Strabera z Německa, který si nechal vůz přepracovat po vzoru unikátního prototypu Miura Jota. Po dokončení prací však zamířil do Japonska, kde zůstal dodnes. Vzbudil tam však senzaci, díky netradičnímu vzhledu se stal hrdinou jednoho komiksu a firma Kyosho postavila jeho oblíbený zmenšený modýlek.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..