Super Trofeo

Tři různí vítězové ve Spa

Tři závody na Spa-Francorchamps a tři různí vítězové, takový byl belgický víkend Lamborghini Blancpain Super Trofeo. První závod vyhrála dvojice Winter/Götz, druhý Babini/Rossetto a třetí Galand/Schrick. Česká posádka ve složení Janiš/Charouz tentokrát zůstala pod stupni vítězů.

Letošní sezona Lamborghini Blancpain Super Trofeo dospěla do své poloviny. Co se za první část stalo? Na pódium se dostalo devatenáct různých jezdců, celkem v šampionátu závodí jezdci z osmi různých států. V poslední závodě na belgickém Spa se ale stalo něco, co v předchozích závodech chybělo, ve třech závodech na nejvyšším stupni stály tři různé dvojice. Ve Spa nedokázal nikdo vyhrát dvakrát!

Kvalifikace

V kvalifikaci se radovala dvojice Fabio Babini a Claudio Rossetto ze stáje Petri Corse, kteří se třikrát radovali v prvním závodě letošní sezony v italské Adrii. Jejich kvalifikační čas činil 2:28.272. Za nimi se měla postavit dvojice Peter Kox, Marc A. Hayek ze stáje Reiter Engineering, traťoví komisaři se je ale rozhodli posunout až na třetí místo. Druzí tak startovali Maximilian Götz, Achim Winter z Lamborghini München Team Holzer. Česká dvojice zůstala za očekáváním již v kvalifikaci, když startovala až sedmá.

“Trať ve Spa mám rád, jezdí se zde na různých zatáčkách, některé jsou velice rychlé, jiné naopak pomalé,“ uvedl Baibini ke kvalifikaci, „jezdil jsem tu již několikrát, a tak trať dobře znám.“

První závod

Hned po startu prvního kola si čelo závodu uhlídal Rossetto, jenže již na konci druhého kola jej předjel Frei, který startoval až pátý. V čele se udržel i po výměně jezdců, kdy Freie nahradil jeho kolega Rochet. Ten ale nezvládl řízení v zatáčce Rivage, díky čemuž pro dvojici závod skončil.

Do čela závodu se tak dostal Götz, na nějž prudce dorážel Babini, do konce závodu tak bylo na co dívat. Babini srdnatě útočil, ale Götz se statečně bránil a svojí pozici uhájil. První závod ve Spa tak vyhrála dvojice Winter/Götz, druzí skončili Babini/Rossetto, třetí Hayek/Kox.

České zástupce postihla v prvním závodě smůla. V první zatáčce se jejich vůz dostal do kontaktu s jedním ze soupeřů a Petr Charouz, který v tu chvíli „české“ Lamborghini pilotoval, byl nucen zajet do boxu k opravě. Na trať se vůz se startovním číslem 77 vrátil na jedenáctém místě. Výborný finiš Jarka Janiše nakonec stačil k posunu alespoň na osmou příčku.

Druhý závod

I druhý závod se konal v pátek, na trati stále vládlo hezké počasí. Hned v úvodu se do čela dostal Babini, následován druhým Jarkem Janišem, který se na druhé místo katapultoval z osmého místa na startu.

Pří výměně jezdců si ale Petr Charouz stěžoval na nedotáčivost vozu a propadl se až na šesté místo. Tentokrát vyhrála dvojice Babini/Rossetto, pro něž to bylo letošní čtvrté vítězství. Druzí skončili Amos/Amaduzzi ze stáje Bonaldi Motosport, třetí Winter/Götz z Lamborghini München Team Holzer.

„V prvním závodě jsme měli smůlu, když musel Petr po kontaktu s jedním ze soupeřů zajet do boxu. Tým odvedl dobrou práci, na druhý závod stihl auto dobře připravit a dokázali jsme se probojovat na druhé místo, které se nám ale bohužel nepodařilo udržet až do cíle. Narozdíl od kvalifikace nám přálo počasí a já jsem rád, že jsem si mohl znovu zazávodit ve Spa,“ uvedl Jarek Janiš k pátečním závodům. Petr Charouz si postěžoval na nehodu z prvního závodu a na neznámou trať, kterou moc neznal: „Byl to náročný den. V prvním závodě do mě v první zatáčce narazil jeden ze soupeřů a já v závodě pokračoval s poškozeným autem. Po třech kolech jsem však musel zajet k mechanikům. Kvůli opravě jsme se hodně propadli, ale Jarek v závěru dokázal vybojovat osmé místo. Ve druhém závodě mi auto předal na druhé pozici, jenže vůz byl hodně nedotáčivý a já jsem navíc stále poznával trať, která je rychlá a budí respekt, takže jsem pořadím trochu klesnul.“

Třetí závod

V sobotním závodě se ve Spa ukázalo zdejší nevyzpytatelné počasí, déšť totiž zahrozil krátce před startem závodu, kdy na trať spadlo několik kapek. Trať ale naštěstí rychle oschla a závodníci startovali na slickách.

Sobotní závod vyhrál VIP vůz, za jehož volant se posadila dvojice Tim Schrick a Benoît Galand, kteří startovali až jedenáctí.

Hned na startu závodu utrpěli vítězové předchozího kola kontakt, a tak Babini/Rossetto museli zpět do boxů na opravu. Během opravy se na trati vytrvale bojovalo, Jarek Janiš se totiž rychle probil na třetí pozici, přičemž bojoval o druhé místo s Ferrucciem Bellinim.

V polovině závodu ale Janiš stále zůstával třetí, když předal vůz Petru Charouzovi. Toho opět postihla neotáčivost automobilu a mladší z dvojice českých závodníků klesl na šestou příčku, kterou udržel až do cíle závodu.

Oprava dvojici Babini/Rossetto nepomohla v druhé polovině závodu, protože museli stejně odstoupit. Na vrchol se tak dostal VIP tým ve složení Tim Schrick a Benoît Galand, za nimi se na stupních vítězů seřadili Frei/Cochet z Autovitesse a Belini, jedoucí sám za stáj Bonaldi Motorsport.

Po závodě traťoví komisaři udělili třicetisekundovou penalizaci za pozdní zajetí k povinné zastávce v boxech posádce Bartocci/Madalenna, jíž původně patřilo čtvrté místo. Penalizace znamenala odsun Italů na šesté místo, zatímco Janiš s Charouzem se posunuli na pátou příčku.

Petr Charouz byl po závodě spokojený, že konečně dojel (v prvním závodě kvůli havárii kolegy vůbec neodstartoval): „Závod probíhal skoro stejně jako v pátek. Jarek se dostal na třetí místo, ale já jsem se pak trochu propadl. Pořád jsem se učil, ale myslím si, že jsem během víkendu trať ve Spa poznal docela dobře. Z výsledků mám radost, protože to byl můj první podnik v rámci Lamborghini Super Trofeo.“

Příští závod se pojede ve dnech 15. a 16. srpna v slavném britském okruhu Silverstone. Uvidíme, kdo vyhraje na anglické půdě.

Kvalifikace:

1. Babini/Rossetto (#22), Petri Corse 2:28.272

2. Götz/Winter (#9), Lamborghini München Team Holzer 2:28.957

3. Kox/Hayek (#24), Reiter Engineering 2:29.094

4. Frei/Cochet (#11), Autovitesse 2:29.750

5. Dijkstra/Van de Zwaan (#16), Schoolmaster 2:30.529

6. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport 2:31.450

7. Janiš/Charouz (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe 2:31.987

8. Amaduzzi/Amos (#69), Bonaldi Motorsport 2:32.361

9. Sanna/Eckhardt (#1), Automobili Lamborghini 2:32.757

10. Galand/Schrick (#2), Automobili Lamborghini 2:33.200

11. Bartocci/Maddalena (#6), Petri Corse 2:33.697

12. Hommerson/Machiels (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe 2:34.416

13. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse 2:35.466

14. Bassetti/De Plano (#66), Petri Corse 2:43.772

První kolo:

1. Winter/Götz (#9), Lamborghini München Team Holzer 42:06.869

2. Babini/Rossetto (#22), Petri Corse 42:07.293

3. Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering 42:31.337

4. Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster 42:33.878

5. Machiels (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe 43:01.965

6. Amos/Amaduzzi (#69), Bonaldi Motorsport 43:10.451

7. Sanna/Eckhardt (#1), Automobili Lamborghini S.p.A 43:36.460

8. Janiš/Charouz (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe 43:45.341

9. Galand/Schrick (#2), Automobili Lamborghini S.p.A 43:52.860

10. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse 44:05.291

11. Bassetti/de Plano (#66), Lamborghini München Team Holzer 43:28.546

12. Bartocci/Maddalena (#6), Petri Corse 43:44.421

13. Frei/Cochet (#11), Autovitesse 32:02.836

Neklasifikováni

Bellini (#3), Bonaldi Motosport

Druhé kolo:

1. Babini/Rossetto (#22), Petri Corse 41:55.919

2. Amos/Amaduzzi (#69), Bonaldi Motorsport 42:12.762

3. Winter/Götz (#9), Lamborghini München Team Holzer 42:24.038

4. Bartocci/Maddalena (#6), Petri Corse 42:25.999

5. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport 42:42.629

6. Janiš/Charouz (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe 42:58.077

7. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse 43:28.796

8. Sanna/Eckhardt (#1), Automobili Lamborghini S.p.A 43:51.664

9. Bassetti/de Plano (#66), Lamborghini München Team Holzer 42:41.166

10. Hommerson (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe 43:02.828

Neklasifikováni

Galand/Schrick (#2), Automobili Lamborghini S.p.A

Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering

Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster

Třetí kolo:

1. Galand/Schrick (#2), Automobili Lamborghini 42:14.058

2. Frei/Cochet (#11), Autovitesse 42:26.503

3. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport 42:29.191

4. Kox/Hayek (#24), Reiter Engineering 42:38.779

5. Janiš/Charouz (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe 42:58.162

6. Bartocci/Maddalena (#6), Petri Corse 42:59.379

7. Dijkstra/Van de Zwaan (#16), Schoolmaster 43:28.535

8. Hommerson/Machiels (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe + 1 kolo

9. Sanna/Eckhardt (#1), Automobili Lamborghini + 1 kolo

10. Bassetti/De Plano (#66), Petri Corse + 3 kola

Neklasifikováni

Babini/Rossetto (#22), Petri Corse

Götz/Winter (#9), Lamborghini München Team Holzer

Amaduzzi/Amos (#69), Bonaldi Motosport

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..