Novinky

Stephan Winkelmann odpovídal serveru Piston Heads

Server Piston Heads si popovídal s prezidentem a generálním ředitelem Automobili Lamborghini SpA Stephanem WInkelmannem. Rozhovor se zabýval budoucnostní manuálních převodovek nebo třetí modelovou řadou.

Začátek interview ovládla ekologie, k níž Stephan Winkelmann řekl: „Náš plán je snížit emise o 35 procent do roku 2015. Zároveň ale nechceme ztratit DNA typického Lamborghini, proto budeme nadále používat dvanáctiválcový motor.“ Prezident automobilky dále uvedl, že se konstruktéři zaměří na co nejlepší poměr výkonu a váhy, v budoucích modelech značky se bude hojně využívat karbonových vláken. Důraz bude kladen na ovladatelnost a zrychlení, maximální rychlost ustoupí do pozadí.

Otázka ohledně strachu z nové konkurence ze strany Mclarenu nechala Winkelmanna chladnou: „Myslíme si, že je naše strategie lepší. Máme delší historii, stojí za námi silný koncern, který nám pomáhá s větší kvalitou. Nicméně si myslím, že ve Velké Británii bude mít Mclaren silnou pozici.“ Zmínka o silném koncernu za zády Lamborghini znamenala dotaz, jak Volkswagen pomáhá italskému výrobci. „Velký koncern nám pomáhá s investicemi tam, kde je třeba. Koncernové díly pak používáme jen tam, kde nejsou vidět, a tam, kde neohrozí exkluzivitu produktu.“

Piston Heads se zajímal i o třetí modelovou řadu. „Před dvěma roky jsme konceptem Estoque ukázali, že se můžeme rozvíjet i do dalších segmentů, nezapomeňte i na modely Espada nebo LM002 z naší historie, nicméně v současné době neplánujeme vývoj třetí řady,“ řekl Winkelmann.

Odpověď ohledně budoucnosti plnohodnotného manuálu zřejmě nepotěšila mnohé fanoušky, automobilka zřejmě v jejich vývoji nebude pokračovat. „V současné době prodáváme v podstatě jen vozy s e-gearem,“ vysvětlil prezident automobilky.

Vývoj dieselových motorů Winkelmann tvrdě odmítl, především díky tomu, že v mnoha státech se dieselové vozy neprodávají.

Celý rozhovor (v angličtině) si můžete přečíst na stránkách serveru Piston Heads.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.