NovinkyReportáže

Sesto Elemento: fotky z Paříže

Automobilka Lamborghini na Pařížském autosalonu oficiálně představila koncept Sesto Elemento. Ten demonstruje využití karbonových vláken v sériových automobilech. Díky kompozitovým materiálům byla hmotnost vozu sražena na naprosté minimum, a to na 999 kilo.

Vzhled nového automobilu zatím rozděluje fanoušky. Jedni se diví, co to vzniklo za paskvil, jiní reagují, že právě tohle je pravé lambo, agresivní, futuristické a na nic si hrající. O čem však nikdo nepochybuje, je fakt, že se Sesto Elemento podobá jinému modelu, a to konceptu Cala z roku 1995.

Samotný design kombinuje prvky neviditelných letounů (jako model Reventón) a odhalenou strukturou uhlíkových vláken. Zvláštností jsou detaily z červeného karbonu, samotný lak je bezbarvý. Interiér je ryze funkční, možná právě tam je vidět snaha o minimální váhu.

Vedení továrny tvrdí, že duch vozu Sesento Elemento se dotkne všech budoucích Lamborghini. Tou hlavní myšlenkou bude důraz kladený na minimální hmotnost. Abychom nehovořili jen obecně, dodejme, že nástupce Murciélaga nejspíše použije karbonové ráfky konceptu. Ty už dokonce obula jedna z testovacích mul.

Sesto Elemento je postaveno na základech babylamba Gallardo, s jehož nejsilnější verzí LP570-4 Superleggera sdílí i pohonnou jednotku. Díky výkonu 570 koní a muší váze odstartuje Sesto Elemento z nuly na stovku za 2,5 s a jede více než 300 km/h. Poměr výkon/váha, který bude podle slov Stephana Winkelmanna nejdůležitějším srovnávacím údajem budoucích superaut, činí 1,75 kilogramu na koně.

Sesto Elemento ukazuje možnou budoucnost Lamborghini, pokud se však ohlédneme zpět, zjistíme, že továrna začala koketovat s karbonem už v roce 1983, kdy byl postaven prototyp Countache s karbonovým šasi. V sériovém autě se karbon objevil o dva roky později.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..