Reportáže

Rozhovor s majitelem Lamborghini Countach

Krátce před koncem loňského roku nám v e-mailové schránce přistál nečekaný dárek, mail od Juliuse H., který si právě pořídil Lamborghini Countach LP 400 S. Jelikož slovenský majitel souhlasil, využili jsme této možnosti a udělali s ním tento krátký rozhovor.

Z jakého důvodu jste si pořídil právě Lamborghini Countach?
Countach patřil vždy k mým oblíbeným autům. Má design, který se dodnes dá považovat za nadčasový. Marcello Gandini opět nezklamal po Miuře která je pro mě nejkrásnějším autem. Jak jistě víte, je mnoho verzí Countache, od Periscopo až po 25th Anniversary, a právě LP 400 S mi přišlo jako nejvhodnější volba pro mě. Spojení „Miurackého“ motoru, nových zadních kol o šířce 345 a málo vyrobených kusů z něj a verze Periscopo dělá nejvzácnější Countache. Model jsem si vybral také pro spojení značky s Giottom Bizzarrinim, kterého velice obdivuji.

Jaké byly první pocity, když jste daný exemplář poprvé viděl?
Přiznám jsem, že jsem dodnes viděl jen pár kusů Countache, ale když jsem uviděl tento černý, tak jsem hned věděl, že tato barva ho nejvíce vystihuje, tedy jeho agresivitu a jedinečnost. Tehdy jsme ještě nevěděli, jestli ho s určitostí koupíme, následovala technická prohlídka, zkušební jízda a až poté jsme se rozhodli, že ho chceme. Hezčí kus s jasnou historií, ve výborném stavu a s veškerou péčí na prodej momentálně prostě nikde není. Ale toto auto umí vykouzlit úsměv u každého kluka, chlapa, důchodce a doufám, že i u žen na jaře na cestách uvidíme velký úsměv. 🙂

Jak dlouho jste hledal právě tento exemplář?
Nejít pěkné Periscopo nebo LP400 S se rovná takřka zázraku. Jelikož se věnuji italským autům (Maserati, Ferrari, Lamborghini), a to speciálně těm ze 60., 70. a 80. let, tak vím, jaké problémy mohou tyto auta mít. Hlavně lidský faktor často zanechává na autech nesmazatelné stopy, navíc jich je velmi málo. Internet může být často zavádějící, v inzerátech se objevují podezřele nízké ceny, takže není nad to, když se sami vyznáte nebo když znáte nějakého skutečného odborníka. Jak se říká, dvakrát měř a jednou řež, a u klasických aut i třikrát měř a jednou řež. 🙂

Auto jsme hledali s otcem už delší dobu, ale když mi zavolal kamarád – milovník a sběratel italských aut, že jeden krásný kousek je na prodej v Itálii, tak jsme neváhali a druhý den jeli směr Itálie. Těchto aut bylo velmi málo vyrobených a téměř polovina produkce byla americká verze (kterou jsme nechtěli), takže najít pěknou evropskou verzi si vyžádalo čas. Ceny dnešních LP 400 S šly za poslední dva roky velmi rychle nahoru, takže dnes, když je na prodej např. stav 1 +, 2 – s nízkým počtem kilometrů, tak si připravte více peněz než na nové Gallardo.

Automobil vypadá, že je ve skvělé kondici, ale přesto, čekají vás nějaké jeho úpravy/opravy?
Auto jsme nechali servisovat v jednom renomovaném servisu v Modeně (kde jsme auto koupili u nedalekého soukromníka), ale jelikož aut má najeto jen 11.000 kilometrů a předcházející majitel byl skutečný nadšenec Lamborghini, tak autu bylo věnováno všechno, co je třeba. Takže přes zimu stačí pořádně vyleštit a sem tam dobít baterii, když už se na silnice nedá jet. Auto je připravené na silnice, škoda jen té zimy, ať už je jaro. 🙂

Máte zkušenosti i s dalšími modely Lamborghini?
Zkušenosti samozřejmě mám, ale přiznám se, že Lamborghini jsem ještě neměl, toto je prvý kousek. Náš sen je ještě Miura P400 S nebo SV, ale jak jsem říkal, najít pěkný exemplář, žádný zničený kus s mnoha najetými kilometry a mnoha bývalými majiteli, je velmi obtížné. Možná se ale něco rýsuje na jaře. 🙂 Takže pokud budou tyto dvě ikonická auta v garáži, tak snad tehdy přijde čas například na výborné auto Gallardo Super Trofeo Stradale, které je neskutečně dobré.

Jeden myslel na “Rozhovor s majitelem Lamborghini Countach

  • Nádherný vůz, už od mala mě fascinuje svým vzhledem. Majitel musí být patřičně hrdý. Opravdu krása. Profesní deformace mi ale neustále stahuje oči na lak, který by zasloužil dát do parády. Věřím, źe není vůbec snadné sehnat vůz v takovém stavu.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..