Reiter Engineering dohání tým Petri Corse

Uplynulý víkend byly na pořadu další závody letošního ročníku Lamborghini Blancpain Super Trofeo, konající se tentokrát na španělském okruhu Catalunya v Barceloně. Tým Reiter Engineering zde vyhrál dvakrát, díky čemuž o 16 bodů dohnal vedoucí posádku Babini/Rossetto.

Hon na vedoucí dvojici ale nebyl jedinou zajímavostí tohoto víkendu, za volant Gallarda Super Trofeo se totiž poprvé posadila žena, kterou se stala německá televizní hlasatelka Christina Surer, jež řídila VIP vůz. Svoji premiéru si odbyli i dva Češi – Štěpán Dostál jedoucí ve dvojici s Jarkem Janišem a Adam Lacko, jedoucí s Němcem Michaelem Scheubleinem.

Kvalifikace
Kvalifikace se odehrávala v duchu předchozích závodů, vyhrál totiž opět Babini. Za něj se ale dostal Peter Kox, který v posledních závodech ukazuje výrazné zlepšení oproti začátku sezony. Čtvrtá byla posádka Scheublein/Lacko, šestá Janiš/Dostál.

První závod
První závod v Barceloně začal v rychlém tempu, kolega vítěze kvalifikace Rossetto se po startu propadl až na třetí místo, po dvou kolech se ale na své místo vrátil a nakonec italské dvojice třinácté kolo sezony vyhrála. Za nimi se na stupně vítězů seřadila posádka Hayek/Kox a Amos, jedoucí sám ve stáji Bonaldi Motosport.

Česká posádka Janiš/Dostál, složená se zkušeného matadora a úplného matadora si vůbec nevedla špatně. Jarek Janiš byl jako vždy rychlý, zatímco Štěpán Dostál získával první zkušenosti s vozem, aniž by ztrácel na rychlosti. Celkově skončili čtvrtí. Jarek Janiš svého nezkušeného kolegu chválil: „Je pravda, že ještě potřebuje čas a zkušenosti, ale každým svezením se zlepšuje a zrychluje, což je skvělé. Ve srovnání se včerejškem dnes zajížděl o dvě vteřiny rychlejší časy, neudělal jedinou chybu. Jeho progres je skutečně velký a rychlý.“

Druhá posádka Lamborghini Racing Europe si bohužel vybrala porci smůly a Adam Lacko se za volant vůbec nedostal. Německý jezdec Michael Scheublein se totiž v první zatáčce střetl s jedním ze soupeřů a s poškozeným vozem musel ze závodu odstoupit. „Zatím jsem se moc nesvezl, ujel jsem jen pár kol ve volném tréninku a v kvalifikaci, protože Michael dnes dojel jen do první zatáčky, kde se dostal do kontaktu s jedním ze soupeřů. Vůz byl poškozen natolik, že nebylo možné pokračovat. Teď nezbývá než doufat, že nedošlo k poničení ránu a že mechanici auto připraví pro zítřejší závody,“ uvedl Lacko po skončení prvního závodu v Barceloně.

Druhý závod
V druhém závodě v Catalunye se Jarek Janiš dostal až na druhou pozici, aby stíhal Lída závodu Petera Koxa. Napínavý souboj o vítězství, jenž musel lahodit oku všech přítomných diváků, dostal při zastávce v boxech nečekanou zápletku. Oba piloti zajížděli na střídání ve stejném kole, těsně za sebou. Ovšem zkušený holandský pilot šel při zajíždění ke svým mechanikům nepochopitelně tvrdě na brzdy. Český jezdec nebyl v tu chvíli daleko od vzájemné kolize, a aby zabránil nárazu zezadu, strhl řízení mimo Koxovo Gallardo. Bohužel, při manévru zničil fotobuňku, která měří rychlost vozů na pitlane.

Sportovní komisaři se rozhodli incident vyřešit po svém a Jarkovi udělili penalizaci STOP & GO. Díky tomu vůz #77 skončil šestý. Jarek Janiš se na tuto nespravedlivou penalizaci vyjádřil takto: „K incidentu s Peterem Koxem mohu říct jen jediné. Radši jsem srazil fotobuňku než jeho, penalizaci jsme dostali neoprávněně.“

Druhý vůz přišel o jednoho ze členů posádky, Němec Scheublein nebyl po nehodě v předchozím závodě schopen jet, a tak Adam Lacko startoval sám. A předvedl něco nevídaného! Ve svém prvním závodě za volantem Lamborghini skončil druhý! Vyhrála posádka Kox/Hayek.

Třetí závod
V posledním závodě víkendu se opět radovala dvojice Kox/Hayek, která si závod dá do škatulky povedených. Díky dvěma vítězstvím se oba jezdci posunuli na druhou příčku v bodování profesionálních jezdců, respektive jezdců amatérských. Vedoucí posádka Babini/Rossetto ve dvou závodech nedojela, a tak je v posledních závodech sezony ještě čeká krušný boj o svou vedoucí pozici.

Adam Lacko završil úspěšný víkend a i přes problémy s výkonem vozu skončil třetí. Janiš/Dostál opět skončili těsně pod stupni vítězů, čtvrtí.

Štěpán Dostál si svoje první zkušenosti za volantem Lamborghini užil: „Byl to skvělý zážitek. Dokázali jsme nasbírat nějaké body, já jsem se toho hodně naučil. Vím, že moje časy nebyly úplně optimální, ale dařilo se mi, myslím, jezdit bez chyb. Rozhodně bych si podobnou zkušenost chtěl vyzkoušet i příště.“

Kvalifikace
1. Babini/Rossetto (#22), Petri Corse 1:15.036
2. Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering 1:15.051
3. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport 1:15.961
4. Scheublein/Lacko (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe 1:16.142
5. Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster 1:16.325
6. Janiš/Dostal (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe 1:16.518
7. Bertocci/Maddalena (#6), Petri Corse 1:16.732
8. Amos (#69), Bonaldi Motorsport 1:16.807
9. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse 1:16.965
10. Capelli/Hernandez (#1), Automobili Lamborghini S.p.A 1:17.059
11. Surer/Collín (#2), Automobili Lamborghini S.p.A 1:17.704
12. Bassetti/de Plano (#66), Petri Corse 1:20.567

První závod
1. Babini/Rossetto (#22), Petri Corse 40:07.937
2. Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering + 10.384
3. Amos (#69), Bonaldi Motorsport + 10.687
4. Janiš/Dostal (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe + 19.298
5. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport + 29.285
6. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse + 1:06.805
7. Surer/Collín (#2), Automobili Lamborghini S.p.A + 1 kolo
8. Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster + 1 kolo
9. Bassetti/de Plano (#66), Petri Corse + 1 kolo

Neklasifikováni:
Bertocci/Maddalena (#6), Petri Corse
Capelli/Hernandez (#1), Automobili Lamborghini S.p.A
Scheublein/Lacko (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe

Druhý závod
1. Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering 40:0.020
2. Lacko (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe + 18.382
3. Amos (#69), Bonaldi Motorsport + 32.637
4. Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster + 33.872
5. C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse + 55.390
6. Janiš/Dostal (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe + 59.014
7. Surer/Collín (#2), Automobili Lamborghini S.p.A + 1:07.112
8. Bassetti/de Plano (#66), Petri Corse + 2 kola
9. Capelli/Hernandez (#1), Automobili Lamborghini S.p.A + 2 kola

Neklasifikováni:
Babini/Rossetto (#22), Petri Corse
Bellini (#3), Bonaldi Motorsport

Třetí závod
1. Hayek/Kox (#24), Reiter Engineering 41:18.248
2. Amos (#69), Bonaldi Motorsport + 08.201
3. Scheublein/Lacko (#88), Lamborghini Racing Eastern Europe + 08.826
4. Janiš/Dostal (#77), Lamborghini Racing Eastern Europe + 24.379
5. Dijkstra/van de Zwaan (#16), Schoolmaster + 25.279
6. Bellini (#3), Bonaldi Motorsport + 25.688
7. Capelli/Hernandez (#1), Automobili Lamborghini S.p.A + 33.510
8. Bertocci/Maddalena (#6), Petri Corse + 44.238
9. Surer/Collín (#2), Automobili Lamborghini S.p.A + 1 kolo
10. Bassetti/de Plano (#66), Petri Corse + 1 kolo

Neklasifikováni:
C. Leimer/H. Leimer (#63), Autovitesse
Babini/Rossetto (#22), Petri Corse

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..