Tuning Lamborghini

Platinum Motors Diablo VTTT

Není nic lepšího, než Lamborghini Diablo doplnit dvojitým turbodmychadlem, aby nejezdilo tak pomalu. Tuto větu si v devadesátých letech řeklo vedení Lamborghini a povolalo na pomoc firmu Platinum Motors, která za automobilku instalaci turba zařídila.

Hlavně američtí zákazníci mají někdy pocit, že jsou evropská auta moc pomalá, a nechávají si upravit jejich výkon. Oblíbenou a relativně snadnou úpravou je osadit automobil turbodmychadlem. Takové počiny v poslední době pocházejí hlavně od firmy Heffner performance, které se zakázky o tisícikoňová Gallarda jenom hrnou. Lamba s twin-turbem tu ale existovala již v minulém století.

Již v devadesátých letech napadlo samotnou automobilku vložit do motorového prostoru Lamborghini dvojité turbodmychadlo, nicméně vývoj takového systému by trval moc dlouho, a tak si automobilka povolala firmu Platinum Motors, která celou práci dotvořila. Diablo VT se svojí evolucí Diablem VT Twin Turbo stalo bestií, jejíž členů smečky vzniklo tak málo, že byste je spočítali na prstech dvou rukou.

Platinum Motors umístilo do motorového prostoru dvě vodou chlazená turbodmychadla Garret T4, která byla doplněna elektronicky kontrolovanými odpadní otvory, závodními ventily a leštěnými hlavami válců. Celkový výkon upraveného motoru dosahuje rozmezí šesti set až sedmi set padesáti koní v závislosti na tlaku.

Díky takové síle se pozvedl i točivý moment, kvůli kterému musela být upravena spojka. Je z kevlaru a má dva talíře. Novinkou se stala i upravená převodovka, která umožňuje vozu lépe zrychlit.

Podle vzhledu byste VTTT od standardního VT jen těžko rozeznali. Jediným rozeznatelným faktem byla chromová kola a příplatkový nápis VTTT, který se mohl objevit na boku vozu. Prostě nenápadné vozidlo (pokud se to v případě Diabla dá říci) s velkou porcí výkonu. Stačilo jej postavit vedle sériového Diabla a nikdo rozdíl nepoznal, tedy do té doby, než jste druhému vozu ujeli.

Diablo VTTT dosahovalo výkonu až sedm set padesát koňských sil, kteý vozu umožňoval zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, maximální rychlost se pohybovala okolo 358km/h. A takové Diablo bylo tedy srovnatelně rychlé jako současné Murciélago LP640.

Diabla VTTT byla postavena hlavně na základě kupé, jejich počet je neznámý, maximální počet vyrobených kusů je zřejmě šest. Jedno VTTT ale bylo postaveno i na základě Roadsteru z roku 1996 a stalo se sedmým kusem. Až do doby Diabla Roadster od firmy Gemballa to bylo jediné Diablo Roadster s dvojitým turbodmychadlem.

Zajímavé je, že původně plánovanou verzi měl pohánět jiný motor. Automobilka plánovala nahradit standardní 5,6litrový motor lodním motorem o ďábelském objemu sedm, nebo osm litrů. Ten by podle propočtů měl výkon šest set čtyřicet koní (tedy jako dnešní Murciélago LP640) a po osazení twin-turbem dokonce šílených 1170 koní. Na(ne)štěstí automobilka nebyla schopna sehnat pohon a převodovku, která by takovou porci výkonu dokázala zvládnout.

Fotografie: Lamborghini Cars

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..