Lamborghini Urraco P250
Po úspěchu krásné Miury se Lamborghini rozhodlo rozšířit výrobu. Po elegantní, velké Espadě byl čas na malý model určený pro méně movité zákazníky. Tak vzniklo na začátku sedmdesátých let první babylambo, Urraco.
Urraco bylo vybaveno důležitou novinkou – osmiválcovým motorem, postaveným Paolem Stanzanim. Motor byl sice silnější než u konkurence, na agresivitu se tu ale nehrálo, vůz měl být spíše pohodlný, použitelný každý den než drsný jako Miura.
Automobil se do výroby dostal až dva roky po premiéře, automobilka při jeho debutu ještě nevychytala všechny jeho chyby, a tak muselo Urraco (i zákazníci) čekat, což mnohé zájemce odradilo. Výsledný vyráběný vůz je někdy také nazýván jako Urraco S.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini P250 Urraco
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé
Výroba: 1972-1976
Počet vyrobených kusů: 500
Debut: říjen 1970, Turin Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový osmiválec, s úhlem válců 90°
Objem: 2463 ccm
Výkon: 220 koní
Točivý moment: 225 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: Michelin XWX 205 GR70 VR 14
Zavěšení: nezávislé, McPherson
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4250 mm
Šířka: 1720 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1115 mm
Hmotnost: 1100 kg
Objem nádrže: 80 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,9 s
Maximální rychlost: 240 km/h
Cena nového vozu: 22 500 dolarů (1972)
Současná hodnota vozu: 27 000 (2009)
Pingback: Lamborghini Urraco slaví. První baby lambo debutovalo před 50 lety | ČSAKA.cz