Lamborghini Stella
Po převzetí automobilky koncernem Volkswagen se mnohé měnilo. Automobily, které měly jít zanedlouho do výroby, se měly přepracovat a kompletně změnit design. Jedním z takových byla i Cala, jejíž předělané křivky byly označovány jako koncept Stella.
Lamborghini Stella se měla postavit jako přímý konkurent Ferrari 360 Modena a měla být připravena v říjnu toku 2000. Jak je nám ale jistě všem známo, takový vůz, který se postavil Ferrari 360 Modena se představil až v roce 2003. Navíc měl jiný design, i jméno.
Ihned po převzetí Lamborghini se mnozí fanoušci obávali, že Lamborghini se stane pouze „překapotovaným“ Audi, že až na karoserii bude většina dílů shodných. Ferdinand Piech zlé jazyky uklidňoval, tvrdil, že Lamborghini nebude díly přebírat a půjde si vlastní cestou. O několik měsíců později však svůj názor změnil a již na prvních skicách Stelly se počítalo s tím, že přebere některá konstrukční řešení z Audi.
Audi mohlo nabídnout motory, počítalo se s osmiválcem, či desetiválcem. Chvilku se prý uvažovalo i o použití osmiválcového motoru ze stařičkého Lamborghini Jalpa, které už v té době mělo svá nejlepší léta za sebou.
Na prvním nákresu (hnědé auto) se v roce 1998 ukázaly velké boční nasávací otvory, trojúhelníkové přední světlomety a zadní nastavitelný spoiler. Vůbec celá koncepce je podobná budoucímu Gallardu, a tak můžeme tvrdit, že jeho zákldní nákresy vznikaly již v roce 1998.
Druhý návrh křivky posunul spíše k tehdy plánovanému nástupci Diabla – k projektu P147. Při pohledu na tento návrh se ale ukázalo, že to byl krok zpět. Takto malé Lamborghini nikdy nevypadalo.
Fotografie: Lamborghini Cars