Lamborghini LM003 Borneo
Úspěch Lamborghini LM002 nedal natolik spát majiteli Lamborghini, firmě MegaTech, že se Indonéská společnost rozhodla vytvořit jeho nástupce. Novým Lamborghini „Offroadem“ se měl stát model LM003 Borneo (nebo Galileo), jenž měl být namířen proti konkurentovi od Land Roveru.
Vedení MegaTechu si usmyslelo, že když byl úspěšný model LM002, bude jistě spoustu zákazníků, kteří by koupili jeho nástupce. Práci na novém offroadu zadala firmě SZ Design, studiu, které vzniklo na zbytcích firmy Zagato.
SZ Design ale dokázala nakreslit pouze vize nového automobilu, vedení se během prací dozvědělo, že nové LM002 není to, co zákazníci chtějí od nového Lamborghini. Jejich přáním bylo spíše velké GT kupé, a tak Lamborghini dala své úsilí do vývoje nástupce starého modelu Espada.
Prototyp nevznikl, přesto si povězme, jak mělo SUV od Lamborghini vypadat. Ze skic vyplývá, že se nové Lamborghini mělo postavit konkurentovi z Velké Británie, vozu Range Rover. S ním jej spojovala i přední maska, která se britskému vozu velice podobala.
Lamborghini LM 003 Borneo, či Galileo (různé názvy pro různé trhy) nemělo vznikat v jediné verzi, vedle klasického čtyřdveřového offroadu se také počítalo s otevřenou verzí, či jakýmsi pick-upem.
Další plány také ukázaly, že Lamborghini nepočítalo s výrobou nového terénního auta v Sant‘ Agatě, v Itálii se měl celý vůz jen kompletovat, karoserie měla být vyráběna v Indonésii. Lamborghini made in Indonesia? Pro Lamborghini to byl opravdu „jiný“ čas…
Trh luxusních vozů, který později ovládly Mercedes M, Lincoln Navigator či Hummer, se teprve rozvíjel, a tak Lamborghini opět mohlo novým autem předběhnout dobu, nakonec se ale rozhodlo jinak. Možná je to ale dobře, že Lamborghini tuto šanci propáslo, nebo byste raději na silnicích potkávali Porsche Cayenne se znakem Lamborghini?
Foto: Lamborghini Cars