Lamborghini Gallardo GT3
V roce 2006 německá společnost Reiter Engineering postavila další ze svých závodních Lamborghini. S podporou italské automobilky se firma zaměřila na novou skupinu FIA GT3, do které se rozhodla vyrazit s upraveným baby lambem.
Díky novým regulím třídy mohlo být sériové Gallardo upraveno jen lehce. Regule měly snížit výdaje na stavbu automobilku, a tak si závodní Gallardo ponechalo takřka stejné křivky jako sériový automobil. Tou největší změnou se stalo celkové snížení vozu a vybavení automobilu různými spoilery zlepšující přítlak. Na zádi vozu pomáhá většímu přítlaku nové karbonové křídlo, na zádi si taktéž povšimnete upraveného výfukového potrubí.
Vnitřek vozu je ryzí „závoďák,“ vybavený ochranou klecí, zbytečná výbava z kokpitu zmizela. Závodní jezdec samozřejmě pozná rozdíl oproti sériovému vozu díky upravenému zavěšení a instalací závodních brzd, podle informací německé společnosti Gallardo GT3 také přišlo o pohon předních kol.
Fotografie: Reiter Engineering + Karel Gallina
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Gallardo GT3
Karoserie: jednomístné závodní kupé
Výroba: 2006-2009
Počet vyrobených kusů: 49
Závodní debut: květen 2006, Silverstone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený desetiválec s úhlem válců 90°
Objem: 4961 ccm
Výkon: 535 koní
Točivý moment: 510 Nm
Převodovka: synchronizovaná šestistupňová, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové, drážkované, závodní, Brembo
Pneumatiky: vpředu: 265/645 – 18, vzadu: 305/660 – 18
Zavěšení: nezávislé na dvojitých příčných ramenech
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4300 mm
Šířka: 1920 mm
Rozvor: 2560 mm
Výška: 1100 mm
Hmotnost: 1190 kg
Výkony:
Zrychlení 0 – 100 km/h: ?
Maximální rychlost: ?
Cena: ?