Lamborghini Espada 400 GT
Espada je další model z počátků existence automobilky Lamborghini. Jedná se o čtyřmístný vůz s plnohodnotnými zadními sedačkami, který se poprvé představil veřejnosti spolu s modelem Islero na ženevském autosalonu v roce 1968. Pro svůj luxusní interiér a kvalitní zpracování byla Espada někdy označována jako italský Rolls-Royce.
Díky své netradiční koncepci velkého Gran Turisma se Espada stala rychle oblíbenou. Vždyť žádný jiný vůz Gran Turismo té doby nepřinesl takový komfort jako právě Espada. Zadní sedačky nebyly pouze nouzové jako u konkurence, ale plnohodnotné. S Espadou tak mohli zámožní obchodníci pohodlně cestovat po celé Evropě i s dětmi, či milenkami na zadních sedadlech. Kaplička s přístroji se inspirovala u konceptu Marzal, výklopné dveře ale zachovány nebyly.
Montáž auta probíhala samozřejmě v Sant‘ Agatě, karoserie však stavěla modenská firma Marchesi.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Espada 400 GT (Série 1)
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé s plnohodnotnými zadními sedačkami
Výroba: 1968-1969
Počet vyrobených kusů: 186
Debut: březen 1968, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 325 koní
Točivý moment: 375 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: dvoukruhové kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: HS 205VR15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná ramena s vinutými pružinami, teleskopické tlumiče Koni
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4738 mm
Šířka: 1860 mm
Rozvor: 2650 mm
Výška: 1185 mm
Hmotnost: 1480 kg
Objem nádrže: 93 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 245 km/h
Cena nového vozu: 21 000 dollarů (1969)
Současná hodnota vozu: ?