Lamborghini Countach QVX

V osmdesátých letech se Lamborghini oficiálně neúčastnilo žádných okruhových závodů. To ale některým lidem nevadilo a vozy Lamborghini do závodů nasadilo v barvách soukromých týmů. V roce 1985 se mezi ně zařadil i David Jolliffe.

David Jolliffe pracoval ve Velké Británii jako importér vozů Lamborghini. Síla a ovladatelnost vozů s rozzuřeným býkem Davida Jolliffa natolik uchvátily, že se rozhodl model Countach nasadit do závodů.

Britskému importérovi pomohla sama automobilka, když motor vozu upravila na výkon okolo 700 koních. Pod tvorbou nových aerodynamických křivek byly podepsány anglické firmy Spice Engineering a CC Racing Developments, hlavní sponzor týmu byla společnost Unipart. Do kokpitu Countache QVX se posadila dvojice Mauro Baldi, Tiff Needell (ano, ten pořadů Top Gear a Fifth Gear,) nicméně velkých úspěchů nedosáhla.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Countach QVX
Karoserie: jednomístné závodní kupé
Výroba: 1985
Počet vyrobených kusů: 1
Závodní debut: duben 1986, Mugello

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec, s úhlem válců 60°
Objem: 5,7 l
Výkon: 650-700 koní
Točivý moment: ?
Převodovka: pětistupňová manuální, Hewland VG-C

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové
Pneumatiky: ?
Zavěšení: vertikální vinuté pružiny

Rozměry a hmotnost:

Délka: ?
Šířka: ?
Rozvor: ?
Výška: 1003 mm
Hmotnost: ?

Výkony:

Zrychlení 0 – 100km/h: ?
Maximální rychlost: ?
Cena: ?

 

Jeden myslel na “Lamborghini Countach QVX

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..