Lamborghini Cala
Tento koncept byl výsledkem dlouholeté práce na projektu P140, který byl stavěn jako nástupce Lamborghini Jalpa z osmdesátých let. Už se zdálo, že se Cala dostane do výroby, ale nový vlastník Audi slibný projekt zmrazil.
Cala byla představena roku 1995 na výstavě v Ženevě jako výsledek mnohaleté práce na projektu P140. Byl to plnohodnotný vůz, poháněný desetiválcovým motorem o výkonu 400 koní, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Maximální rychlost vozu prý dosahovala 290 km/h.
Název Calá je piedmontským výrazem pro „podívej se!“ Tím tedy nenápadně odkazuje na slavný Countach.
Fotografie: ItalDesign
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Cala
Karoserie: dvoumístné kupé s odnímatelnými střešními panely typu targa
Vznik: 1995
Počet vyrobených kusů: 1
Debut: březen 1995, Ženeva Auto Show
Designér: Giorgetto Giugaro, ItalDesign
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový desetiválec s úhlem válců 90°
Objem: 3961 ccm
Výkon: 377 koní v 7200 rpm
Točivý moment: ?
Převodovka: šestistupňová manuální
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kortočové s vnitřním chlazením
Pneumatiky: vpředu: 225/40 ZR 18 vzadu: 295/40 ZR 18
Zavěšení: ?
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4389 mm
Šířka: 1900 mm
Rozvor: 2520 mm
Výška: 1222 mm
Hmotnost: 1293 kg
Objem nádrže: ?
Výkony:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 5,0 s
Maximální rychlost: 289 km/h
Pingback: Sesto Elemento: fotky z Paříže- CzechLamborghini.cz
Pingback: Oslavy 50 let Lamborghini ve fotogalerii- CzechLamborghini.cz