Automobilka prezentuje svůj vývoj karbonu
Automobili Lamborghini se zúčastnilo veletrhu kompozitních materiálů JEC, kde prezentovalo svůj vývoj a využití karbonových vláken. Italská automobilka má s karbonem dlouholetou zkušenost, vždyť uhlíková vlákna poprvé použila již v osmdesátých letech.
Veletrhu JEC se zúčastnilo více než tisíc společností z různých oborů, které mezi sebou mohly diskutovat o současných úspěších a budoucím vývoji kompozitních materiálů. Lamborghini v čele s vedoucím výzkumu a vývoje, Mauriziem Reggianim, zařídilo úvodní řeč.
Uhlíkové materiály se stávají klíčovým prvkem ve stavbě automobilů. Jejich pevnost kombinovaná s lehkostí usnadňuje konstrukci automobilů a zlepšuje poměr výkon/váha, který bude podle automobilky nejdůležitějším faktorem v porovnávání budoucích vozů.
Prvním automobilem s býkem ve znaku používajícím karbonová vlákna byl Countach, v současné době uhlík používají obě modelové řady. U Murciélaga LP670-4 SV a Gallarda LP570-4 Superleggera byl karbon hlavním nosníkem v úbytku jejich váhy oproti sériovým modelům.
Vloni na univerzitě ve Washingtonu založila automobilka „Automobili Lamborghini Advanced Composite Structures Laboratory,“ jež má za úkol využít materiály z leteckého průmyslu a kosmonautiky pro sériově vyráběné automobily.
Foto: Maurizio Reggiani při úvodní řeči na veletrhu JEC
Je to Gallardo LP570-4 Superlaggera a ne LP 560-4 Superlaggera.
Opraveno