Novinky

Asterion: Tajemství designu

Lamborghini na letošním autosalonu v Paříži představilo nový koncept Asterion. Ten je z designového hlediska velice zajímavým autem. Vybrané detaily tvarů vysvětlil šéfdesignér Lamborghini Filippo Perini v rozhovoru pro magazín Road and Track.

Začněme tvarem spojením kapoty a čelního skla, který se velice liší proti Huracánu a Aventadoru. Zatímco silueta těchto dvou supersportů je jednolitá, profil Asterionu je jasně rozdělen na přední část, kabinu a záď. „Je to velice typické pro italská GT,“ říká Perini. Podobný profil ostatně najdeme u Miury, která přestože je prvním superautem světa, tak její design má blíže gran turismům než dnešním supersportům.

Pokud se podíváme více dozadu, najdeme další odkaz na Miuru. Vidíte ten oblouk za dveřmi, nad chladicími otvory? Jedná se o jasný odkaz na dveře Miury evokující býčí rohy. „Je to stejná konstrukce (jako u Miury). Uvnitř je mřížka, je skrytá, je ale podobná jako u Miury,“ prozradil magazínu Road and Track šéfdesignér Lamborghini.

Specialitou jsou pak osvětlená loga značky na boku a zádi auta. Pokud je Asterion poháněn pouze elektřinou, svítí tyto emblémy modře. Perini tvrdí, že je to jen designová hřička, ale že je cool.

Netradiční je také kryt motoru, který je otevíratelný. Více prozrazuje sám Perini: „Na krytu motoru máme dvojité otevírání, protože když auto zastaví, je motor velice horký. Takže jsme byli požádáni, aby bylo možné ty dva skleněné panely otevřít. Kvůli chlazení se pootočí.“

Záď se designéři snažili co nejvíce zvýšit, což má záď opticky odlehčit. Úzké vodorovné světlomety ve tvaru písmena Y jasně odkazují na Veneno.

Na rozdíl od mnohých jiných plug-in hybridů není Asterion nějakým futuristickým dílem. „Rozhodli jsme se ho neobléknout jako hyperauto, ale jako velmi klasické auto, s mnoha designovými nápady z naší historie,“ říká Perini. S tím souvisí i fakt, že Asterion svým designem vlastně nijak nezdůrazňuje svůj hybridní pohon.

Při detailnějším pohledu na Asterion by Perini jistě mohl vysvětlit i další odkazy na starší modely značky. Třeba střešní chladicí otvor připomíná periskop prvního Countache, tříramenný volant je zase jasný odkaz na Miuru.

Zdroj: Road and Track

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..